Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Wyciek danych z banku Santander. Co z klientami w Polsce?

7
Podziel się:

Z baz danych banku Santander wyciekły dane pracowników grupy, a w niektórych krajach także klientów - poinformowano w komunikacie. Bank zapewnia, że dane klientów w Polsce sa bezpieczne.

Wyciek danych z banku Santander. Co z klientami w Polsce?
Z baz danych banku Santander wyciekły dane pracowników grupy, a w niektórych krajach także klientów (East News, Hubert Hardy/REPORTER)

"W wyniku dochodzenia potwierdziliśmy, że uzyskano dostęp do niektórych informacji dotyczących klientów Santander w Chile, Hiszpanii i Urugwaju, a także wszystkich obecnych i niektórych byłych pracowników Grupy Santander. Nie ma to wpływu na dane klientów na wszystkich pozostałych rynkach" - informuje Santander Bank w komunikacie na stronie centrali banku. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Im większe ryzyko, tym większa musi być marża - Jarosław Szanajca - Dom Development w Biznes Klasie
W bazie danych nie znajdują się żadne dane transakcyjne ani dane uwierzytelniające, które umożliwiałyby dokonywanie transakcji na rachunkach, w tym dane bankowości internetowej i hasła. Nie ma to wpływu na operacje i systemy banku. Klienci mogą nadal bezpiecznie przeprowadzać transakcje - zapewnia Santander.

"Natychmiast wdrożyliśmy środki mające na celu powstrzymanie incydentu, w tym zablokowanie zagrożonego dostępu do bazy danych i ustanowienie dodatkowych kontroli" - informuje bank.

Z komunikatu wynika, że wyciekły dane pracowników Grupy Santander, możliwe, że także tych zatrudnionych w Polsce. W rozmowie z Interią Biznes Ewa Krawczyk, menedżer ds. komunikacji z mediami w Santander Bank Polska, zapewnia, że problem nie dotyczy polskich klientów banku

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WieloletniKli...
2 miesiące temu
Jeśli to nie dotyczy klientów Santander Bank w Polsce to dlaczego pomimo tego, iż od blisko 20lat dbam o zabezpieczenia swoich danych oraz przestrzegam wszelkich zasad bezpieczeństwa odnośnie transakcji bankowych nagle tydzień temu okazało się, że musiałem pierwszy raz w życiu zastrzec kartę bo jakieś typy za granicą próbowali zrobić transakcję na AIRBNB i to aż trzy krotnie na dane mojej karty? Całe szczęście, że od razu się zorientowałem i zdążyłem zastrzec kartę, ale gdybym tak akurat miał większą kwotę dostępną na karcie to by mnie okradli. Oczywiście Bank się nie przyzna, że hakerzy wykradli dane kart bo by się nie wypłacili w kwestii odszkodowań, a ja od kilku dni czekam na nową kartę aby znowu móc normalnie korzystać z płatności. Gdyby nie fakt, że mam jeszcze konto w innym banku oraz istnieje coś takiego jak BLIK to byłbym bez środków przez ponad tydzień tylko dlatego, że Bank nie potrafi zadbać o odpowiednie bezpieczeństwo danych kart swoich klientów.
helena
2 miesiące temu
Pewne JAK W BANKU.....
Slavko
2 miesiące temu
Uciekajcie z tego banku jak najdalej. Dobrze radzę.
Slabko
2 miesiące temu
Slavko
Profesor X
2 miesiące temu
Jeżeli pracownik ma konto w banku to jest jego klientem. Problem dotyczy więc również klientów!