Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Żabka i InPost na rozstajach. Firmy kończą współpracę

29
Podziel się:

Żabka i InPost zakończyły współpracę. To oznacza, że klienci nie będą mogli wysyłać i odbierać paczek w ramach usług tego operatora w sklepach franczyzowych sieci. Doniesienia o rozstaniu potwierdzają obie strony i podkreślają, że dotychczasowa współpraca opierała się na pilotażowym programie.

Żabka i InPost na rozstajach. Firmy kończą współpracę
Paczki z InPostu nie odbierzemy już w Żabce. Firmy zakończyły pilotażową współpracę (money.pl, Rafał Parczewski)

Franczyzobiorcy Żabki już otrzymali informację o zakończeniu współpracy z InPostem. Od 7 października klienci nie mogą nadawać i odbierać paczek w sklepach oraz w maszynach typu InDoor zainstalowanych w sklepach. Wszystkie zamówienia zrealizowane do 6 października są realizowane normalnie – pisze portal wirtualnemedia.pl.

Żabka i InPost potwierdzają rozstanie

Informację o zakończeniu współpracy potwierdziły serwisowi obie firmy. Z obu oświadczeń cytowanych przez wirtualnemedia.pl wynika, że świadczenie usług przez operatora pocztowego na terenie sklepów miało charakter pilotażowy.

Pilotażowa umowa pomiędzy InPost i Żabką wygasła, strony postanowiły, że nie będą jej odnawiać. InPost dysponuje największą w Polsce siecią automatów paczkowych – blisko 18,5 tys. na koniec drugiego kwartału i bardzo dużą siecią PUDO, a w Żabkach było ulokowane około 300 maszyn w wersji InDoor, co było stanowiło znikomy procent całej sieci InPost – przekazał portalowi rzecznik InPostu Wojciech Kądziołka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Żabka testuje nowe rozwiązania. "Stawiamy na roboty"

– Zakończyliśmy program pilotażowy instalacji paczkomatów InPost w sklepach sieci Żabka i obie strony zdecydowały o braku kontynuacji współpracy – odpowiada na pytania biuro prasowe firmy handlowej. Potwierdza zarazem, że Żabka zamierza rozwijać własne usługi w tym zakresie. Portal wirutalnemedia.pl przypomina, że sieć sklepów wciąż współpracuje z DHLPocztą Polską.

Obie firmy współpracowały od lat

InPost i Żabka współpracę zaczęły już w 2016 r. To wtedy klientom sieci handlowej udostępniona została możliwość nadawania i odbierania paczek w kasach.

Na początku 2022 r. natomiast operator pocztowy zaczął instalować maszyny do obioru paczek w sklepach sieci. Teraz jednak kilkuletnia współpraca dobiega końca.

W ostatnich miesiącach Żabka uruchomiła sklepy samoobsługowe, w których nie znajdziemy kasjera. Za technologię placówek autonomicznych sieć została nagrodzona tegoroczną statuetką portalu money.pl w kategorii Technologia Roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(29)
nickel
2 lata temu
Cóż, jakoś nie będę płakał
moraj
2 lata temu
Mnie to tam różnicy nie robi, bo i tak to była moja opcja w ostateczności. A i pracownicy się ucieszą, że mniej paczek do ogarniania będzie i nie będą się o nie potykali na zapleczu, ani szukali godzinami jednej paczki, bo z tym zawsze był u mnie problem
moraj
2 lata temu
No życie. To był tylko pilotaż, nie każdy musi kończyć się dalszą współpracą
Kama
2 lata temu
Osobiście raz odbierałam paczką z żaby i zdecydowanie wole paczkomat, koło mojego do rzadkości żeby się czekało , zero presji, nikt mnie nie trąca, nie szturcha, nie dymi że chce przejść - a ja chce paczke odebrać i co.. zdecydowanie wole paczkomat ale potencjał był
azi
2 lata temu
taki bieg rzeczy, ale szczerze mimo, że mam żabkę blisko to zawsze zamawiałem do paczkomatu parę kroków dalej, jakoś tak nadal lepsze mi się to wydawało
...
Następna strona