Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Malwina Gadawa
|

Zadośćuczynienie za wypadek przy pracy może być kosztem. Jest ważny wyrok

2
Podziel się:

Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że pracodawcy mogą zaliczać wypłacone zadośćuczynienie za wypadek przy pracy do kosztów uzyskania przychodów - informuje "Rzeczpospolita". .

Zadośćuczynienie  za wypadek przy pracy może być kosztem. Jest ważny wyrok
Sąd uznał, że pracodawcy mają prawo wliczać odszkodowania za wypadki przy pracy do kosztów podatkowych (Adobe Stock, DEMI VAA SUNILA)

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) wydał wyrok, który może zrewolucjonizować podejście do kosztów uzyskania przychodów. Jak informuje "Rzeczpospolita", sąd uznał, że pracodawcy mają prawo wliczać odszkodowania za wypadki przy pracy do kosztów podatkowych.

Koszty pracodawcy. Jest ważny wyrok

Decyzja NSA dotyczyła konkretnego przypadku, w którym pracodawca wypłacił zadośćuczynienie pracownikowi poszkodowanemu w wypadku przy pracy. Sąd uznał, że takie wydatki mogą być traktowane jako koszty uzyskania przychodów, co oznacza, że mogą one obniżyć podstawę opodatkowania. To istotna zmiana, która może wpłynąć na finanse wielu firm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Herosi 2025. Gala pełna wzruszeń, emocji i inspiracji

Dziennik dodaje, że wyrok NSA jest istotny w kontekście interpretacji przepisów podatkowych. Dotychczas takie wydatki nie były uznawane za koszty uzyskania przychodów.

Koszty uzyskania przychodu to przede wszystkim wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów. W działalności gospodarczej uwzględnia się również koszty służące zachowaniu albo zabezpieczeniu źródła przychodów. Do kosztów podatkowych zalicza się więc także różnego rodzaju ogólne wydatki związane z funkcjonowaniem firmy – takie, które jedynie pośrednio są związane z osiąganymi przez podatnika przychodami.

Kosztem firmowym powinny być wyłącznie te wydatki, które mają bezpośredni związek z pozyskiwanym dochodem i nie mają charakteru osobistego. Popularne koszty uzyskania przychodu to zakup towarów handlowych, materiałów biurowych, opłaty za domenę i stronę internetową. Wielu przedsiębiorców w ramach kosztów uzyskania przychodu wlicza media, telefon, internet, odpisy amortyzacyjne do środków trwałych.

Kosztem mogą być też diety, bezpośrednio związane z odbywanie podróży służbowej. Do kosztów zaliczamy również bilety parkingowe, autobusowe czy kolejowe.

prawo
firma
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
aaa
miesiąc temu
wszystko co wypłacam z kasy firmowej jest kosztem
olo
miesiąc temu
a niech ino rysiek ten od kilometrówek się o tym dowie ten to zrobi sobie użytek