Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Krzysztof Mirończuk
|
aktualizacja
Materiał powstał przy współpracy z Shopee

Zarobić w kryzysie. Dlaczego platformy sprzedażowe są szansą dla sprzedawców?

Podziel się:

Trudna sytuacja gospodarcza zmusza Polaków do zaciskania pasa i szukania oszczędności. Znajdują je na takich platformach jak Shopee, które stają się pierwszym wyborem podczas zakupów w Internecie. Z tego też powodu sprzedawcy, którzy chcą dotrzeć do jak największej liczby kupujących, coraz częściej decydują się na skorzystanie z ofert marketplaców.

Zarobić w kryzysie. Dlaczego platformy sprzedażowe są szansą dla sprzedawców?
(Materiały prasowe)

Jest i będzie drogo – tak w skrócie można określić prognozy, które przedstawiają Polakom ekonomiści, niezależnie od tego, jaką instytucję finansową reprezentują. Jednocześnie koniunktura będzie słabnąć, co przyczyni się do wzrostu bezrobocia i ograniczenia podwyżek płac. Wszystko to już dziś dotkliwie odczuwamy – rachunki rosną, podobnie jak wartości sklepowych paragonów. Nic więc dziwnego, że coraz dokładniej trzeba się przyglądać każdej wydanej złotówce, a to przekłada się na zmianę zwyczajów zakupowych.

W odpowiedzi na rosnące trudności Polacy jeszcze mocniej stawiają na zakupy w internecie. Według najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej to najczęściej wskazywana przez badanych strategia, która ma poprawić stan ich budżetu domowego. Jako najistotniejsze kryteria takiego wyboru konsumenci wyliczają łatwość kontrolowania wydatków (72 proc.), możliwość zwrotu bez podania przyczyny (71 proc.) oraz łatwość porównania ofert (64 proc.). To porównywanie wydaje się być szczególnie istotne, badani najczęściej sprawdzają promocje w 2–3 miejscach w internecie. Co więcej, ponad połowa jest zdania, że w kryzysie najlepiej kupować produkty tańsze.

Możliwość szybkiego sprawdzenia oferty innych sprzedawców to bez wątpienia jedna z głównych zalet platform sprzedażowych. Mamy ich tu w końcu dziesiątki, a nawet setki tysięcy. I jednocześnie jest to jedna z najistotniejszych przyczyn szybkiego wzrostu popularności takich miejsc. Eksperci firmy Strategy&, będącej częścią sieci firmy doradczej PwC, przewidują, że udział tego modelu sprzedaży względem samodzielnych sklepów wzrośnie do ponad 55 proc. w 2027 r.

Okazja dla sprzedawców

Wśród platform sprzedażowych coraz większą popularność zyskuje Shopee, azjatycki marketplace, który pojawił się w Polsce przed rokiem. Co ważne, ta rosnąca konkurencja to więcej możliwości dla sprzedawców. Shopee to w końcu internetowy pośrednik, realną sprzedaż prowadzą przedsiębiorcy. Dzięki możliwościom, jakie daje marketplace, handel w internecie może rozpocząć każdy, bez konieczności inwestowania we własny e-sklep. O razu dostajemy też możliwość bezpośredniego dotarcia do milionów potencjalnych klientów, czego nie da się osiągnąć na własną rękę.

Wejście Shopee do Polski sprawiło, że sprzedawcy mają obecnie jeszcze większy wybór i mogą uniezależnić swój biznes od reguł narzucanych przez wiodącego gracza. Sprzedawcy – podobnie jak ich klienci – również mogą porównywać oferty, wybierając tę, która daje im największą szansę na zysk. Shopee dostrzega możliwości rozwoju e-commerce w Polsce, gdzie handel online ma wciąż stosunkowo niewielki udział (w porównaniu np. do krajów azjatyckich), ale szybko rośnie. Doświadczenia z Azji Południowo-Wschodniej udaje się wykorzystywać w polskiej wersji serwisu, dzięki czemu ma on coraz więcej klientów. Tych ostatnich przyciągają m.in. comiesięczne kampanie sprzedażowe, takie jak 9.9 Dzień Super Zakupów, oraz różne promocje, dostępne każdego dnia na platformie. Dodatkową zachętą są promocyjne ceny dostaw czy darmowe wysyłki.

Łatwy początek

Dla przedsiębiorców, którzy mają mniejsze doświadczenie z e-commerce, wejście w cyfrowy świat może być sporym wyzwaniem. Dlatego Shopee stara się możliwie jak najbardziej ułatwić start, pomagając lokalnym sprzedawcom w rozwoju. Rozpoczęcie działalności na Shopee trwa zaledwie kilka minut i nic nie kosztuje. Po rejestracji sklepu od razu można rozpocząć wystawianie produktów.

Na tym wsparcie dla sprzedawców oczywiście się nie kończy. Wszyscy mają dostęp do Centrum Edukacji Sprzedawcy, gdzie są dostępne materiały szkoleniowe dopasowane do różnych poziomów doświadczenia i wiedzy – od najbardziej podstawowych po zaawansowane poradniki. Shopee uruchomiło też niedawno kanał na YouTube pod nazwą Shopee Masters, gdzie publikowane są webinary i tutoriale, przygotowane przez ekspertów platformy. To prosty i przyjemny sposób na pozyskanie wiedzy potrzebnej do sprawnego poruszania się w świecie e-commerce.

Co warte podkreślenia, nowi sprzedawcy przez pierwsze 90 dni od zarejestrowania sklepu nie płacą prowizji od swojej sprzedaży i jednocześnie mogą korzystać ze specjalnie dla nich przygotowanych kuponów, które pomogą im przyciągnąć klientów oraz zwiększyć sprzedaż.

Szybki rozwój

Zarządzający Shopee wiedzą, że sprzedaż online nie jest prostą sprawą i że przedsiębiorcy, aby utrzymać się na rynku, potrzebują regularnego wsparcia. To zresztą oczywisty i uczciwy układ – prowizja od sprzedaży jest przeznaczona głównie na rozwój platformy i budowanie dodatkowych narzędzi ułatwiających życie kontrahentom.

Centrum Sprzedawcy Shopee to najważniejsza przestrzeń dla sprzedających. Tu zyskują łatwy dostęp do najistotniejszych danych dotyczących ich obecności na platformie oraz zarządzają swoim sklepem, m.in. śledząc stany magazynowe i płatności czy organizując wysyłkę.

Ta ostatnia jest wspierana przez zintegrowaną logistykę Shopee. Platforma współpracuje z najważniejszymi firmami kurierskimi i logistycznymi, w tym z InPostem, Pocztą Polską, DPD czy Orlen Paczką. Kupujący zyskują więc duży wybór, a sprzedawcy łatwy w obsłudze system logistyczny.

Efektywny marketing

Bez promocji nie ma sprzedaży, a ta prowadzona w sieci ma jeszcze większe wymagania niż stacjonarna. Shopee to rozbudowany zestaw narzędzi wsparcia marketingowego. Akcje promocyjne, takie jak comiesięczne kampanie sprzedażowe, m.in. 8.8 Szokujące Okazje czy 9.9 Dzień Super Zakupów, dostosowywane są do lokalnego rynku.

O ich skuteczności świadczą wyniki. Ostatnia kampania 8.8 przyniosła sprzedawcom z branży FMCG nawet trzykrotne wzrosty. Najbardziej popularni polscy sprzedawcy podczas comiesięcznych kampanii osiągają nawet 35-krotny wzrost sprzedaży.

Na dobry wizerunek i przyjazną obsługę pracują również sami przedsiębiorcy, m.in. dzięki popularnemu na platformie Shopee Chat. Pozwala on na bezpośredni kontakt kupujących i sprzedających w aplikacji. Klienci zadają pytania, by podjąć lepszą decyzję zakupową, a sprzedawcy mogą wykorzystać tę funkcję, by odpowiednio dopasować swoją ofertę i tworzyć spersonalizowane rekomendacje.

Polski rynek, polski zespół

Shopee wychodzi z założenia, że lokalny rynek najlepiej znają osoby, które tu żyją i pracują. Dlatego we wszystkich krajach, gdzie obecna jest platforma, rodzimi pracownicy mają ogromny wpływ na jej rozwój. Nie inaczej jest w Polsce, gdzie firma w większości zatrudnia Polaków, którzy współpracują z zespołami z Azji Południowo-Wschodniej, Tajwanu i innych rynków na świecie. W warszawskim biurze można też spotkać osoby wielu innych narodowości, w tym pochodzące z Singapuru, Malezji, Ukrainy, Chin, Tajwanu czy innych krajów.

Poza codziennymi udogodnieniami, takimi jak zapewnione przez firmę śniadania czy możliwość relaksu w pracy, pracownicy Shopee korzystają z silnie obecnej w kulturze pracy tej firmy zasady ustawicznego uczenia się. Wszyscy mają dostęp do wielu programów szkoleniowych i rozwojowych oraz mogą rozwijać swoją karierę dzięki możliwości wymiany stanowisk między zespołami i działami w organizacji.

Pracownicy korzystają ze swojej wiedzy o lokalnym rynku i jednocześnie czerpią z know-how światowej korporacji, jednej z największych platform marketplace na świecie. Mogą też realnie wpływać na jej rozwój. Każdy z nich może mieć swój udział w projektach, które kształtują nie tylko firmę, ale i cały, wciąż rozwijający się, rynek e-commerce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał powstał przy współpracy z Shopee

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera