Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Zarzuty dla operatora Vectry. Bezprawna podwyżka opłat

33
Podziel się:

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra - poinformował w poniedziałek UOKiK. Spółka wprowadziła klauzulę umożliwiającą podwyższenie opłaty za internet i telewizję, choć umowy z klientami nie zawierały odpowiedniej klauzuli.

Zarzuty dla operatora Vectry. Bezprawna podwyżka opłat
Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu (Pxfuel, Pxfuel)

Urząd dodał, że za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.

Zmiana umowy

Najnowsze postępowanie Prezesa UOKiK dotyczy - jak wyjaśnił Urząd w komunikacie - jednostronnej zmiany umów przez operatora telewizji kablowej Vectra. Abonenci tej firmy dostali listy informujące ich o jednostronnym dodaniu do ogólnych warunków umowy postanowienia, na podstawie którego Vectra może podnosić wysokość abonamentu raz w roku.

Zobacz także: Pokazy garnków i pościeli. UOKiK idzie na wojnę z naciągaczami

Urząd dodał, że dotychczasowe warunki umowne nie przewidywały uprawnienia przedsiębiorcy do wprowadzenia tego rodzaju zapisów.

Vectra zignorowała "wezwanie miękkie"

"Już na tym etapie Prezes Urzędu wystąpił do operatora z tzw. wezwaniem miękkim, w którym wezwał do wycofania się z dopiero mających wejść w życie zmian, co pozwoliłoby spółce uniknąć postępowania administracyjnego. Vectra jednak zignorowała wystąpienie miękkie" - podał Urząd.

Następnie, po kilku miesiącach klienci otrzymali informację, że ich abonament miesięczny wzrósł o 5 zł, mimo że pierwotne warunki umowne nie pozwalały na takie działanie operatora.

W konsekwencji klienci, którzy nie wypowiedzieli umowy, zostali zmuszeni przez przedsiębiorcę do płacenia rocznie aż 60 zł więcej za usługi telekomunikacyjne.

"W podejmowanych przez nas na rynku interwencjach wielokrotnie wskazywaliśmy, że zmiana istotnych warunków trwającej umowy, a do takich bez wątpienia zalicza się cenę usługi, może nastąpić tylko wówczas, gdy umowa to wyraźnie przewiduje. Temu służą właśnie klauzule modyfikacyjne, dzięki którym konsument zawierając umowę, dysponuje informacją, w jakich konkretnie sytuacjach może wystąpić modyfikacja warunków świadczonej usługi, w tym jej ceny. Nie można jednak takich postanowień wprowadzać jednostronnie, to jest z pozycji silniejszej strony, jaką jest przedsiębiorca" - powiedział Tomasz Chróstny, cytowany w materiale.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(33)
VASCO
2 lata temu
Vectra to tragedia wieczne problemy i jedyne co potrafią zrobić to powiedzieć żeby zresetować rooter, oczywiście jeśli działa to głównie spodziewać można się dolnych granic widełek
Juchajuha
2 lata temu
My mamy Vectre na dwa telewizory 45 pln /m-e, żadnych nefliksów, WiFi i internetowy, bo przez to tylko same awarie i wieczne klopoty
Hobby
2 lata temu
Ja mam Vectrę od kilku lat jakoś nie mam problemów cena ta sama w tym tv i net... Podłączenie domowe jeżeli chodzi o jakieś awarie to wysyłają smsa a i tak jakby jej wogole nie było wszystko leci jak powinno
Fru24
2 lata temu
Upc to samo robi.
wawka
2 lata temu
Jakość łącza to DNO. Nie mają pojęcia o działaniu sieci. Co parę godzin - brak internetu - i tak przez 3 lata. Nie byli w stanie zidentyfikować źródła problemu we własnej sieci. Więc się przeniosłem do pomarańczy i teraz hula.
...
Następna strona