Z myślą o lepszej ochronie najsłabszych konsumentów, posłowie opowiedzieli się za wzmocnieniem prawa dającego możliwość wycofania się z umowy.
Zakazane jest nachalne nakłanianie do zakupu, odwoływania się do takich uczuć klientów, jak lęk, czy wstyd.
Handlowcy wiedzą jak wyciągnąć pieniądze z kieszeni klienta. Oto ich chwyty.
Przedświąteczne zakupy raczej planujemy, a do promocji podchodzimy ostrożnie, choć ich nie unikamy.
Sklep on-line nie uwzględni reklamacji lub nie odda pieniędzy? Zamiast długiego postępowania przed sądem sprawę załatwisz "elektronicznie" w ciągu 30 dni.
Przepisy przewidują ugodowe zakończenie przez Prezesa UOKiK postępowania dotyczącego praktyk naruszających interesy konsumentów, ale w praktyce jest to martwy zapis.
Pompowanie powietrza w opakowania nie jest jedynym trikiem. Coraz częściej też, producenci sprzedają mniej za tę samą cenę.
Nawet, jeśli zamówisz go w innym państwie UE. Dodatkowo sklep odda kwotę, jaką zapłaciliśmy za przesyłkę.
Skorzystamy z niej również wtedy, gdy została źle wypełniona.
Prezentacja produktów poza miejscem sprzedaży może wprowadzić klienta w błąd. Dlatego takie umowy podlegają szczególnym regulacjom.