Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Połączenie Alior Banku i Banku BPH zostało zarejestrowane

2
Podziel się:

W piątek 4 listopada 2016 r. nastąpiło prawne połączenie Alior Banku z wydzieloną częścią Banku BPH. Oznacza to, że oprócz kredytów hipotecznych wszystkie pozostałe usługi zostały przeniesione do Alior Banku. Korzystający z nich stali się klientami Alior Banku.

Połączenie Alior Banku i Banku BPH zostało zarejestrowane
(Wajszczak/Reporter)

W piątek 4 listopada 2016 r. nastąpiło prawne połączenie Alior Banku z wydzieloną częścią Banku BPH. Oznacza to, że oprócz kredytów hipotecznych wszystkie pozostałe usługi zostały przeniesione do Alior Banku. Korzystający z nich stali się klientami Alior Banku.

Z chwilą dokonania wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym, tj. 4 listopada, nastąpiło prawne połączenie Alior Banku z wydzieloną częścią Banku BPH, obejmującą jego podstawową działalność, bez portfela kredytów hipotecznych i BPH TFI. Połączenie operacyjne zaplanowane jest do końca marca przyszłego roku.

- Prawne połączenie Alior Banku z wydzieloną częścią Banku BPH nastąpiło w siedem miesięcy od zawarcia umowy z General Electric - powiedział prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj, cytowany w komunikacie.

Według słów prezesa wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem, a nawet go wyprzedzają.

- Połączenie operacyjne zamierzamy zakończyć do 31 marca 2017 roku. Dołożymy wszelkich starań, aby integracja przebiegała sprawnie i była nieodczuwalna dla klientów - dodał Sobieraj.

Transakcja przybliży Alior Bank do realizacji strategicznego celu dołączenia do grona 5-6 największych banków w Polsce w ciągu kolejnych kilku lat.

Kredyty hipoteczne zostają w dawnym BPH

Przejęta przez Alior Bank wydzielona część Banku BPH obejmuje bankowość detaliczną z wyjątkiem kredytów hipotecznych dla klientów indywidualnych, bankowość dla firm, sieć placówek, biuro maklerskie, kasę mieszkaniową i znaczną część funkcji wsparcia.

Do Alior Banku przeniesione zostały m.in. konta osobiste, produkty oszczędnościowe i inwestycyjne, kredyty gotówkowe i konsolidacyjne, karty kredytowe i debetowe, rachunki i kredyty Kasy Mieszkaniowej oraz produkty maklerskie. Alior Bank przejął także wszystkie produkty dla klientów biznesowych oraz klientów korporacyjnych.

W zakresie obsługi tych produktów Alior Bank stał się następcą prawnym Banku BPH, przejmując jego wszystkie dotychczasowe prawa i obowiązki. Zmiana nie wymaga od klientów podejmowania żadnych działań. Umowy zawarte z Bankiem BPH pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania aneksów.

Od 4 listopada klienci indywidualni posiadający kredyt hipoteczny będą nadal klientami Banku BPH, natomiast klienci indywidualni oraz biznesowi posiadający pozostałe produkty zostali klientami Alior Banku. Osoby posiadające zarówno kredyt hipoteczny dla klientów indywidualnych, jak i inny dowolny produkt są klientami obu banków.

Alior podał, że podział Banku BPH wiąże się ze zmianami w systemach informatycznych, które skutkują przerwą w dostępie do wszystkich kanałów obsługi klientów: serwisu bankowości elektronicznej oraz mobilnej, placówek, infolinii oraz strony internetowej BPH. W tym czasie nie będą możliwe także szybkie płatności w sklepach internetowych. Przerwa w dostępie do usług bankowych dla klientów Banku BPH oraz klientów, których produkty przejął Alior Bank potrwa od 4 listopada (piątek) od godz. 18.30 do 6 listopada (niedziela) do godz. 21.00.

Alior Bank poinformował w kwietniu, że zawarł z grupą GE Capital umowę dotyczącą nabycia wydzielonej części Banku BPH. Cena za 87,23 proc. udziałów GE w Podstawowej Działalności BPH wynosi 1,225 mld zł (z zastrzeżeniem korekt). Transakcja nie obejmuje zakupu portfela kredytów hipotecznych oraz BPH TFI.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
daro
7 lat temu
5 minut...no to szczęście sprzyja bo ja poniżej 40 minut oczekiwania nie potrafię się wbić!! i to już drugi tydzień!!! Kpina z ludzi.....
jacek
7 lat temu
No i zaczęło się. Problemy z logowaniem się do bankowości internetowej :( Czas oczekiwanie na konsultanta telefonicznego powyżej 5 minut. To nie fuzja ! To równia pochyła ! Koszty pokryją klienci :( Nowoczesna bankowość? Nie, dziękuję !!!