Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Autostrady i drogi w Polsce warto budować w tym roku. Dlaczego? Mniejsze koszta

0
Podziel się:

Dobre wieści dla firm budowlanych. Inwestorzy planujący w 2015 roku budowę autostrady, drogi szybkiego ruchu lub drogi innego rodzaju zapłacą mniej niż w roku poprzednim - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.

Autostrady i drogi w Polsce warto budować w tym roku. Dlaczego? Mniejsze koszta
(Reporter Poland)

Inwestorzy planujący w 2015 roku budowę autostrady, drogi szybkiego ruchu lub drogi innego rodzaju zapłacą mniej niż w roku poprzednim - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.

GUS podaje, że budowa autostrady pochłonie 0,5 proc. mniej środków niż w poprzednim roku. Z kolei planujący budowę drogi ekspresowej będzie musiał wyłożyć 0,3 proc. mniej niż jeszcze rok temu.

Tańsze będą również inwestycje w drogi powiatowe i wojewódzkie. Planujący budowę takich, podobnie jak w przypadku autostrad, zaoszczędzą o 0,5 proc. w stosunku do roku 2014.

Wielkie budowanie dopiero się zacznie

107 mld zł - tyle rząd zamierza wydać na budowę dróg i autostrad w ciągu najbliższych ośmiu lat. Od razu zaznaczamy, że nie jest to równoznaczne z wybudowaniem dróg do 2023 roku. Rząd daje sobie więcej czasu. Plan chce zrealizować do 2025 roku.

Projekt programu wieloletniego: "Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023", ma zostać przyjęty we wrześniu. Głównym jego celem ma być dokończenie sieci dróg w Polsce i takie skomunikowanie głównych miast, by czas przejazdu między nimi skrócił się o minimum 15 proc. Szefowa rządu na briefingu w Opolu - na którym prezentowała program - przypomniała, że w 2007 roku było 993 kilometrów autostrad i dróg szybkiego ruchu. - W 2014-2015 możemy się pochwalić ponad 200 procentowym wzrostem - to jest ponad 3 tysiące 41 kilometrów - zaznaczyła premier Ewa Kopacz.

Rząd planuje zbudować 3,9 tys. km ekspresówek i autostrad. Co dokładnie znalazło się w 10-letnim planie?

- Oprócz wielu obwodnic, które będziemy budować w Opolu, równie ważną jest droga S11, która będzie łączyła z A1 miejscowość Kępno. Istotną informacją jest to, że w ramach drogi S7 połączymy północ z południem, czyli Gdańsk z Krakowem. Połączymy również Szczecin z Trójmiastem w ramach drogi S6; połączymy Warszawę z Lublinem i Rzeszowem w ramach dróg zarówno S17, jak i S19 - podkreśliła Kopacz.

Autostrady A1 Pyrzowice - Częstochowa oraz A2 Warszawa - Mińsk Mazowiecki to jedne z inwestycji, które znalazły się w projekcie "Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023".

Projekt przewiduje ponadto m.in. budowę drogi ekspresowej S3 - Sulechów - Bolków, S5 - Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Nowe Marzy (A1), S6 - Goleniów - Gdańsk, S7 - Gdańsk - Płońsk oraz Warszawa do granicy z woj. małopolskim, S2 - Południowa Obwodnica Warszawy. Pozostałe inwestycje to budowa drogi ekspresowej S8 - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok, S17 - Warszawa - Lublin, S19 - Lublin - Rzeszów, S51 - Olsztynek - Olsztyn oraz S61 - Ostrów Mazowiecka do granicy państwa w Budzisku.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)