Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Reserved i CCC chwalą się wzrostem przychodów. Sukces sprzedaży internetowej

1
Podziel się:

Operator sieci Reserved podał wyniki sprzedaży za styczeń 2017 r. Były wyższe o jedną piątą niż rok wcześniej. Przez prawie cały miesiąc trwały wyprzedaże. Sprzedaż internetowa wzrosła trzykrotnie. Wyniki podała też sieć z obuwiem CCC. Tu też były powody do zadowolenia, ale już tylko dzięki sklepowi internetowemu.

Reserved i CCC chwalą się wzrostem przychodów. Sukces sprzedaży internetowej
(LPP)

Operator sieci Reserved podał wyniki sprzedaży za styczeń 2017 r. Były wyższe o jedną piątą niż rok wcześniej. Przez prawie cały miesiąc trwały wyprzedaże. Sprzedaż internetowa wzrosła trzykrotnie. Wyniki podała też sieć z obuwiem CCC. Tu też były powody do zadowolenia, ale już tylko dzięki sklepowi internetowemu.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży LPP, zarządzającej m.in. markami Reserved, Cropp i House w styczniu 2017 r. wyniosły około 508 mln zł - podała spółka w komunikacie. Były wyższe od przychodów osiągniętych w styczniu 2016 roku o około 22 proc.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła około 35 proc. i była niższa o 7 proc. w stosunku do marży zrealizowanej w styczniu roku poprzedniego. Sieć zdecydowała się więc prawdopodobnie na większe niż rok temu rabaty przy styczniowych wyprzedażach.

Znaczący wpływ na wysokość marży miały intensywne wyprzedaże kolekcji jesienno-zimowej na 2016 rok - podała spółka.

Nowe kolekcje miały nieznaczny udział w sprzedaży. W porównaniu do roku ubiegłego, w którym kolekcja wiosenna była wprowadzana do sklepów już od początku stycznia, w tym roku nastąpiło to pod koniec miesiąca.

Przychody ze sprzedaży internetowej w styczniu 2017 wyniosły około 22,7 mln zł i były wyższe o 200 proc. od sprzedaży zrealizowanej w styczniu 2016.

Spółka podała również, że powierzchnia handlowa sklepów na koniec stycznia 2017 roku wyniosła około 910 tys. m kw i była większa o 8 proc. od powierzchni handlowej na koniec stycznia ubiegłego roku. Zestawiając to z danymi o dynamice sprzedaży (+22 proc.) widać, że klienci zostawiali w sklepach LPP o około 14 proc. więcej pieniędzy niż rok temu.

LPP zarządza sześcioma markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.).

CCC też ma się czym pochwalić, ale tylko w internecie

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za styczeń 2017 wyniosły około 201 mln PLN i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 15,4 proc.

Za tak dobrą dynamikę odpowiada jednak głównie internetowy kanał sprzedaży. Klienci sklepów stacjonarnych CCC wydali w nich w styczniu 158 mln zł, czyli zaledwie 0,5 proc. więcej niż rok temu.

Wyniki obu firm zostały przyjęte chłodno przez giełdę. Akcje LPP zaraz po opublikowaniu informacji spadały o 0,4 proc., a CCC o 1,4 proc. W tym roku nie były najlepszymi inwestycjami, bo LPP stracił ponad 10 proc., a CCC praktycznie nie zmienił ceny.

Notowania LPP i CCC

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
KLIENT
7 lat temu
Buty sprzedawane przez tą sieć są bardzo kiepskiej jakości, niezależnie od marki. O ile estetyka jest w miarę o tyle jakość ich wykonania i żywotność masakryczna. Szczytem wszystkiego były buty kupione za ok. 250 zł - po dwóch założeniach (użytkowane w mieście na nowych chodnikach) pękła podeszwa (usterki podeszwy to najczęstsze przypadki- rzadko, które buty wytrzymują 3 miesiące). Kupując te buty radze się nastawić na ciężką przeprawę w przypadkach reklamacji. Firma robi wszystko aby wkręcić, iż winne za usterki butów ponosi klient. Choć samo obuwie nie nadaje się nawet do użytkowania jako kapcie domowe. Proszę nie odpuszczać i wykorzystać każdą drogę reklamacji łącznie z rzecznikami praw konsumentów oraz składaniem skarg w UOKIK - NIE DAJMY SIĘ NABIJAĆ W BUTELKĘ _ NIE DAJMY SIĘ OSZUKIWAĆ _ NIE DAJMY IM NASZYCH CIĘŻKO ZAROBIONEJ KASY. Jeszce słowo o ich kadrze managerskiej - ich brak szacunku do klienta i bezczelność są karygodne.