Zarówno w Chinach jak i w Japonii, gospodarka rozwija się znacznie gorzej od prognoz.
Sprzedaż internetowa towarów luksusowych w Chinach osiągnęła wartość około 6,95 mld PLN złotych.
W Chinach rośnie też wydajność pracy, która rekompensuje wzrost zarobków i dynamizuje rozwój dziedzin produkcji wysoko zaawansowanej technologicznie.
Chiny zawdzięczają dynamiczny rozwój 900 mln pracowników zatrudnionych w przemyśle i usługach.
Majątek chińskich gospodarstw domowych w 2010 r. osiągnął najwyższą łączną wartość wśród wszystkich krajów świata i wyniósł 69,1 bilionów dolarów.
Prezes Banku Centralnego, Zhou Xiaochuan, stwierdził, że takie działania przyczynią się do pobudzenia rozwoju gospodarczego.
W ubiegłym roku chińska telewizja, radio i wytwórnie filmowe osiągnęły przychód prawie 290 mld juanów, czyli około 152 mld złotych.
Podobne wnioski na temat drożyzny w Pekinie wynikają z indeksu cen towarów i usług konsumpcyjnych.
Według danych chińskiego Ministerstwa Handlu tamtejszy rynek konsumpcyjny systematycznie rośnie, zwłaszcza w segmencie towarów luksusowych.
Według ekspertów należy spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku.