Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
|

Bank Millennium reaguje na karę od UODO. Zapowiada konkretny ruch

11
Podziel się:

W poniedziałek Urząd Ochrony Danych Osobowych poinformował o karze dla Banku Millennium w wysokości ponad 363,8 tys. zł za niezgłoszenie prezesowi UODO naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki. Firma już zapowiedziała dalsze kroki w tej sprawie.

Bank Millennium reaguje na karę od UODO. Zapowiada konkretny ruch
Bank Millennium reaguje na karę. Zapowiada konkretny ruch (money.pl, Rafał Parczewski)

W poniedziałek Urząd Ochrony Danych Osobowych wydał komunikat, w którym poinformował o nałożeniu na Bank Millennium kary w wysokości ponad 363,8 tys. zł. UODO o naruszeniu ochrony danych dowiedział się się ze skargi, jaką złożył jeden z klientów banku.

Okazało się, że firma kurierska zgubiła przesyłkę, w której znajdowały się dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zameldowania, numery rachunków bankowych i numer identyfikacyjny klienta.

Bank Millennium reaguje na karę. Zapowiada konkretny ruch

W odpowiedzi na decyzję Prezesa UODO, Bank Millennium jeszcze w poniedziałek wydał oświadczenie, w którym odniósł się do otrzymanej kary. "Sprawa jest incydentalna i nie dotyczy bezpieczeństwa przetwarzania danych, a uchybienia formalnego obowiązku" - napisano w komunikacie, który cytuje PAP.

Zobacz także: Pracodawca sprawdzi certyfikat covidowy? Bodnar: Czas najwyższy wprowadzić ograniczenia
"Bank poważnie traktuje wszelkie wytyczne i stanowiska organu, niemniej zostanie w tej sprawie złożona skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ponieważ postępowanie w ocenie banku było w pełni zgodne z obowiązującym prawem oraz wewnętrznymi procedurami" - zapewniła firma z oświadczeniu.

Z komunikatu dowiadujemy się też, że "bank stosuje wysokie standardy ochrony danych osobowych. Dane klientów są bezpieczne".

UODO, tłumacząc decyzję o karze i jej wysokości, wskazał na zignorowanie przez bank ryzyka negatywnych konsekwencji wynikających ze zgubienia przesyłki kurierskiej. Bank Millennium miał uznać, że ryzyko dla klientów jest średnie. Dlatego też nie zgłosił sprawy do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Urząd podkreślił, że nawet incydentalne przypadki należy zgłaszać instytucji, jeśli istnieje prawdopodobieństwo szkodliwego wpływu na prawa lub wolności osób - podaje PAP.

Na wysokość kary miał wpłynąć fakt, że w trakcie postępowania wyjaśniającego Bank Millennium nadal nie zrealizował obowiązków związanych z naruszeniem przepisów. Urząd stwierdził też, że stopień współpracy z instytucją był niezadowalający.

"Wysokość kary w ocenie organu nadzorczego spełni funkcję represyjną, gdyż nie tylko ten administrator, ale i inni będą prawidłowo wywiązywać się z obowiązków związanych z naruszeniami ochrony danych" - napisano w komunikacie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
Tok
2 lata temu
Co do zasady - administrator ponosi odpowiedzialność za podmiot przetwarzający. Karę dostał za zlekceważenie utraty danych, a nie za naruszenie.
Jan
2 lata temu
banki doiły, doją i dalej będą doić klientów, państwo nie chroniło i nie będzie chronić ludzi, bo w imię czego?, lepiej zajmować się interesem własnym. Frankowicze, Getbacki i inne fundusze emerytalno-kapitałowe są tego namacalnym dowodem. Nie wiem od czego są KNF i inni, ale stwierdzenie "ryzyko dla klientów jest średnie" bije wszystkich na głowę. Nadaje się do kabaretu !!!
transport_owi...
2 lata temu
Funkcję represyjną... No to widać jakie podejście panuje za rządów niezbyt dobrej zmiany :)
Miecznik
2 lata temu
Porządny bank !!! Złodzieje chcą go okraść!A to pieniądze klientów banku!
Polak
2 lata temu
365 tys. Tyle to ja na weekend tracę. Państwowe instytucje nie działają. Ją proponuję karę 365 mln. zł.