Bank Pocztowy został powołany w 1990 roku. Właścicielem banku była Poczta Polska Telegraf i Telefon, a głównym powodem powstania banku była chęć reaktywowania bankowości pocztowej. Zadaniem nowego banku było: wdrożenie systemu rozliczeń bezgotówkowych GIRO, oraz dotarcie do szerokiej grupy klientów indywidualnych poprzez placówki Poczty Polskiej. W 2004 roku, część akcji Banku Pocztowego nabył PKO BP, jednak większościowym udziałowcem pozostaje Poczta Polska.
Dzięki obecności Banku Pocztowego w blisko 5 tysiącach Urzędów Pocztowych w całej Polsce klienci banku maja wyjątkowo szeroki dostęp do oferowanych usług. Dodatkowo mogą również skorzystać z usług bankowości elektronicznej poprzez internet (Bankowy24), telefon lub SMS.
Bank Pocztowy jest uniwersalnym bankiem komercyjnym sukcesywnie rozwijającym swoją ofertę. Bank oferuje rozwiązania dla klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorstw, firm, wspólnot mieszkaniowych i instytucji publicznych. Klienci mogą skorzystać m.in. z oferty kont (w tym konto Nestor dedykowane seniorom), kredytów gotówkowych i hipotecznych oraz produktów inwestycyjnych i ubezpieczeń. Dzięki stronie interentowej z niektórych produktów (np. z lokat bankowych) można skorzystać bez wizyty w oddziale banku.
Dane adresowe:
ul. Polna 11
00-633 Warszawa
Kod SWIFT: | POCZPLP4 |
Sesje wychodzące: 09:00 13:00 15:00 |
|
Sesje przychodzące: 11:00 15:00 17:30 |