Szef Allegro nie ma dobrych wiadomości dla drobnych sklepikarzy handlujących w jego serwisie. - Te firmy muszą się czymś wyróżnić. Konkurencja jest ogromna - mówi w rozmowie z money.pl Przemysław Budkowski, prezes Allegro. Jednocześnie dodaje, że serwis będzie chciał w większym stopniu pomóc w profesjonalizacji małych firm.
Z raportu platformy Shoper wynika, że ostatnie zmiany w serwisie związane z nowymi cennikami, układem strony, promowaniem ofert wyrzucają z rynku małe firmy. Dotyczy to szczególnie takich kategorii jak produkty dla dzieci, odzież, sport czy upominki, w których spadki obrotów mają sięgać ponad 20 proc. Budkowski w rozmowie z money.pl mówi, że nie zna tego raportu.
- To kupujący napędzają sprzedaż na Allegro - mówi wprost szef serwisu. I przyznaje, że jego firma zamierza się dalej profesjonalizować, stawiając na dużych i średnich graczy. Małym sprzedawcom trudno z nimi konkurować ze względu na rosnące wymagania klientów.
Jak dodaje, te niewielkie firmy powinny zastanowić się nad tym, czy stać je na inwestycje związaną z unowocześnieniem swojej działalności, np. wysyłaniem paczek w jeden dzień.
- Naszym największym zadaniem, to jest pomagać tym merchantom. Robimy tu jeszcze za mało - bije się w pierś.