Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marlena Kostyńska
|
aktualizacja

Oferta handlowa. Jak ją przygotować?

0
Podziel się:

Oferta i oferta handlowa nie znaczą tego samego. Bardzo ważny jest w tym przypadku kontekst prawny. Jak przygotować ofertę handlową? Czym te dwa pojęcia się różnią? Dowiesz się z naszego materiału.

Ofertę handlową często składa się w formie elektronicznej, ale może też być składana tradycyjnie
Ofertę handlową często składa się w formie elektronicznej, ale może też być składana tradycyjnie (East News, East News)

W prawie nie istnieje pojęcie oferty handlowej. Nazywa się ją po prostu ofertą. Bardzo szeroko opisuje ją kodeks cywilny. Czytamy w nim, że założeniem oferty jest to, że jedna ze stron – oferent, proponuje warunki, a druga strona – zwana oblatem – musi się do nich ustosunkować. Może je w całości przyjąć albo w całości odrzucić. Ofertą nie będzie więc przedstawienie warunków z założeniem, że warunki te mogą się zmienić albo że mogą być negocjowane. Ofertę można przedstawić nie tylko jednej osobie, ale i całej firmie, a także większej liczbie podmiotów. W takiej jednak sytuacji oferent będzie musiał zawrzeć umowę z każdym z oferentów z osobna.

Warunki oferty handlowej

Oferta, jak i oferta handlowa, musi mieć konkretne warunki. Nie wystarczą jej zarysy. Taką ofertę można złożyć ustnie, pisemnie, w formie elektronicznej, a także w każdej innej formie o ile spełnione są warunki tego, że oferta ma konkretne ustalenia. Dosyć popularny jest sposób składania oferty w formie elektronicznej. Wszystko przez to, że przedsiębiorcy bardzo często kontaktują się z odbiorcami ich produktów albo telefoniczne, ale poprzez e-mail.

W ofercie handlowej trzeba zawrzeć termin, w którym może być zawarta skuteczna oferta handlowa. Prawo przewiduje, że jeśli oferent nie zaznaczył w ofercie terminu, w którym powinna być zawarta umowa i oczekuje odpowiedzi na tę ofertę, to domniemywa się, że przestaje ona wiązać (obowiązywać), jeśli nie zostanie niezwłocznie przyjęta. W sytuacji, gdy oferta została wysłana w sposób tradycyjny (bez używania kanałów elektronicznych), to przestaje ona obowiązywać (wiązać strony), gdy nie otrzymano odpowiedzi w czasie uznawanym za taki, w którym powinna ona być wysłana.

Oferta jest więc zgodnie z terminologią prawną nieco innym pojęciem niż to, co uznajemy potocznie.

Elementy oferty handlowej

Dobrze przygotowana oferta powinna mieć wyraźnie określone elementy. Są to:

  • asortyment, którym dysponuje przedsiębiorca;
  • opis, w jaki sposób działa przedsiębiorca i jakie metody wykorzystuje;
  • cena produktów, które są oferowane;
  • dane kontaktowe;
  • zachęta do tego, żeby zawrzeć umowę.

Wyróżnikiem oferty jest to, że jest ona tak naprawdę zaproszeniem do tego, żeby zawrzeć umowę. Różnica może wydawać się niewielka. Warto jednak wiedzieć, że zasadniczym wyróżnikiem jest to, że zaproszenie do tego, by zawrzeć umowę, może być dużo mniej formalne. Można w niej umieścić ilustracje, slogan reklamowy albo po prostu wyliczyć towary lub usługi proponowane przez oferenta. Jeśli natomiast mówimy o ofercie i ofercie handlowej, to należy zawsze pamiętać, że pojęcie to dotyczy gotowych założeń, które nie podlegają negocjacjom. Warunki te są przygotowane po to, by połączyć umową obie strony.

msp
poradnik seo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)