Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

PizzaPortal zmienia właściciela. AmRest sprzeda 100 proc. udziałów

4
Podziel się:

Restaurant Partner Polska, operator platformy PizzaPortal, przejdzie w całości na własność Glovoapp23. AmRest poinformował, że zarobi na transakcji 30 mln euro i 5 mln euro kwoty warunkowej w formie "earn-out".

Platforma PizzaPortal będzie zarządzana przez międzynarodową markę
Platforma PizzaPortal będzie zarządzana przez międzynarodową markę (123RF)

PizzaPortal zgodnie z umową sprzedaży ma kosztować spółkę Glovoapp23 30 mln euro i 5 mln euro kwoty warunkowej w formie "earn-out". Nowy właściciel ma rozliczyć się z AmRestem częściowo w gotówce, a częściowo w udziałach w swojej firmie. Finalizacja transakcji uzależniona jest od zrealizowania warunków określonych w umowie.

"Glovo kontynuuje strategię szybkiego rozwoju, która obejmuje ekspansję na nowe rynki. Po ostatnich udanych inwestycjach, akwizycja Pizza Portal dodatkowo wzmocni nasze strategiczne partnerstwo z AmRest (...). Naszą ambicją jest bycie liderem na każdym rynku, gdzie jesteśmy obecni (...)" - powiedział, cytowany przez PAP, Oscar Pierre, dyrektor zarządzający Glovo.

Glovoapp23 S.L. to właściciel aplikacji Glovo, czyli platformy działającej na podobnych warunkach co PizzaPortal w Polsce. Obecnie ma ponad 5,5 miliona użytkowników i 16 tys. stowarzyszonych partnerów w 26 krajach Europy. W 2018 roku AmRest nabył 10 proc. akcji Glovo.

Zobacz także: Zobacz także: Kłopotliwe nowe przepisy ws. żywności. Pomysł na nowe oznaczenie terminu przydatności do spożycia

Właścicielem 51 proc. udziałów w Restaurant Partner Polska był z kolei od 2017 roku, a kosztowały go one 10 mln złotych. W 2019 roku przejął pozostałą część udziałów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Nick
5 lata temu
Wygoda wygodą, ale dużą częścią rynku władzę i wiedzą poprzez taką unifikację mają wielkie korporacje. Niby np. 100 czy 200 miejsc z jedzeniem w mieście. Do tego np. kilka czy kilkanaście tysięcy w kraju...a jakiś % dostaje jedna firma i do tego...ma ogromną wiedzą o rynku i klientach. Poza tym przecież sama może być konkurencją dla innych na rynku gastronomicznym.
Realista
5 lata temu
Ogromne korporacje mają wszystkich w kieszeni, mogą sobie kupić co tylko chcą. Tak zbaczając trochę z tematu to wszystko co polskie również sprzedaje się zagranicznym korporacją. Zaraza!
trygd rente p...
5 lata temu
Biznes gastronomiczny jest dla plebsu!
zaraz zaraz
5 lata temu
Brzmi jakoś rusko, a co z danymi osobowymi?