Forum Forum prawneZmiany w prawie

Alimenty na dorosłe dziecko. Kiedy rodzice muszą je płacić?

Alimenty na dorosłe dziecko. Kiedy rodzice muszą je płacić?

Wyświetlaj:
muniek62 / 37.7.149.* / 2019-02-28 20:12
pomiędzy obowiązkiem alimentacji dorosłego dziecka ,a art.133.p3 krio nie ma żadniej sprzeczności prawnej ,sędzia nie moze wydać klauzuli wykonalności wbrew woli rodzica ,jesli wyda to przekroczy swoje uprwnienia ,jeśli jest sprzeciw wpisany do protokołu
Marcelina / 37.47.206.* / 2018-11-12 15:41
Ja jestem studentką i kiedy poszłam na studia nasz prawnik pomógł mojej mamie zdobyć podwyżkę alimentów. Napisali o tym fajny artykuł http://dubielsawinda.pl/wzrost-wydatkow-kiedy-wystapic-o-zwiekszenie-wysokosci-alimentow/ Mi tez zdarza się mieć poprawki - "Aresiowa" chyba nigdy nie studiowała, skoro sam fakt robienia poprawki oznacza dla niej, że się jest nierobem xD
To chyba dobrze, że się nie pobiera z własnej woli alimentów, jeżeli podejmuje się pracę, ale chce się mieć wsparcie rodziców w okresie studiów - zwłaszcza, że pierwszy i drugi rok na niektórych kierunkach jest na tyle intensywny często, że trudno jednoczesnie pracować i jeszcze na siebie zarabiać. Ja jestem wdzięczna za to, że nasz prawnik zdobył dla mnie podwyższenie alimentów - bo mieszkanie w dużym mieście to naprawdę duży wydatek.
Aresiowa / 94.254.243.* / 2016-10-10 12:41
"Sąd rozważając zasadność alimentowania dorosłych dzieci przez rodzica, przede wszystkim bierze pod uwagę fakt, czy dziecko uczy się, czy zdobywa zawód, oraz czy nauka, którą pobiera uniemożliwia podjęcie pracy zarobkowej. Sąd bada wówczas plan zajęć dziecka, ich rozkład, oraz inne okoliczności, które świadczą o tym, czy dziecko może osiągnąć własne dochody. Ważną okolicznością są nadto starania o pozyskanie zatrudnienia, niemożność jego wykonywania przez uprawnionego i predyspozycje zarobkowe dziecka dorosłego." - uważam, ze to tylko teoria . PRAKTYKA JEST INNA !!!!