Forum Forum inwestycyjneOpinie o spółkach

Dobre wyniki Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group za I kwartał 2008 r.

Dobre wyniki Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group za I kwartał 2008 r.

rob484 / 2008-05-14 23:33
Informacja prasowa


13,36 mln zł wyniosły po pierwszym kwartale skonsolidowane przychody ze sprzedaży Platformy Mediowej Point Group. Zysk netto za trzy miesiące przekroczył 2,4 mln zł.


Dane na koniec pierwszego kwartału 2008 r.:

• Po pierwszym kwartale 2008 roku przychody Grupy Kapitałowej Platformy Mediowej Point Group wynoszą 13 361 tys. zł, co przewyższa o ponad 100% przychody osiągnięte w analogicznym okresie 2007 roku. Głównym czynnikiem wpływającym na tak istotny wzrost jest rozszerzenie portfolio usług spółki o nowe tytuły prasowe, usługi drukarskie, usługi PR, jak również wzmocnienie działań sprzedażowych poprzez restrukturyzację działu sprzedaży.

• Pierwszy kwartał 2008 roku zamknął się zyskiem netto na poziomie 2 425 tys. zł, co przewyższa prawie dziesięciokrotnie zysk osiągnięty w I kwartale 2007 roku, który kształtował się na poziomie 255 tys. zł. Wynik ten został osiągnięty m.in. dzięki wzrostowi sprzedaży, a tym samym i rentowności, reklam w dotychczasowych tytułach Grupy oraz wzrostowi rentowności działań spółki BTL Point Group. Osiągnięte wyniki potwierdzają że Grupa obrała właściwy kierunek rozwoju, a jej działania są źródłem dynamicznego wzrostu przychodów.

• O ponad 68% wzrosły w stosunku do I kwartału 2007 roku przychody Media Point Group sp. z o.o., spółki Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group, która generuje najwyższe przychody w ramach Grupy. Związane jest to głównie z coraz silniej zaznaczaną obecnością na rynku mediów, w szczególności prasy i magazynów oraz wzrostem sprzedaży reklam w posiadanych tytułach.

• Prawie siedmiokrotnie wyższe przychody niż w analogicznym okresie 2007 roku osiągnęła BTL Point Group sp. z o.o., spółka Grupy Kapitałowej PMPG działająca na rynku agencji reklamowych. BTL, jako agencja oferująca pełen zakres usług komunikacji marketingowej, stale rozszerza portfel klientów i generuje coraz większe zyski z dynamicznie rozwijającego się rynku eventów. W I kwartale 2008 roku BTL Point Group osiągnęła przychody na poziomie 3 064 tys. zł.


„Dobry wynik finansowy w I kwartale pokazuje, że przedstawione w marcu prognozy przychodów na 2008 r. są bardzo realistyczne. Jednocześnie stanowią kolejny dowód, po wynikach za 2007 r., że strategia rozwoju Platformy Mediowej Point Group jest strategią dynamicznego wzrostu i jej konsekwentna realizacja w długim okresie przynosi satysfakcjonujące efekty” – komentuje wyniki prezes Platformy Mediowej Point Group, Michał M. Lisiecki. Zwraca uwagę, że branża, w której działa PMPG, charakteryzuje się sezonowością i największe przychody generuje w III i IV kwartale roku. „Tak dobry wynik już w I kwartale potwierdza, iż PMPG pozostaje spółką o dużym potencjale wzrostu, co w połączeniu z dynamiką rynku, na którym działa, stanowi o jej sukcesie” – podkreśla Lisiecki.

Zgodnie z opublikowaną w marcu prognozą wyników, wynik brutto Platformy Mediowej Point Group w bieżącym roku ma wynieść 8,9 mln zł. Strategia rozwoju PMPG SA zakłada m.in. szersze wykorzystanie posiadanych silnych marek mediowych, w tym poprzez wejście w nowe rodzaje mediów, a także rozwój Grupy Kapitałowej poprzez akwizycje. Istotnym celem o znaczeniu strategicznym jest również stworzenie multimedialnej bazy treści, pełniącej funkcję archiwum centralnego. Treści w niej gromadzone będą dodatkowo udostępniane dla klientów biznesowych na zasadach agencji informacyjnej lub dostępu do archiwum.
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy