Grzegorz3dfirma
/ 178.217.197.* / 2023-09-08 10:42
Faktoring przez NFG
Nazwa Narodowy Fundusz Gwarancyjny rzeczywiście kojarzy się z instytucją Państwową i gwarancja bezpieczeństwa. Sam się na to nabrałem.
Nie znam się na nazwach od strony prawnej ale jako klient NFG teraz już wiem że ta konkretna rzeczywiście wprowadza w błąd - jednak to nie moja sprawa jak ktoś chce nazwać swoją firmę.
Obsługa jest miła i dobrze wyszkolona, mogą zagadać Cię "na śmierć" i nie dopuszczą do słowa przedstawiając swoje racje, tabelki i regulaminy.
Nie wiem jak inni ale ja osobiście nie miałbym sumienia pracować w takiej instytucji.
Poniżej przedstawiam rozkład wpłat i opłat za faktoring, przyjrzycie się dokładnie wszystkim opłatom i datom.
Po poniższym przykładzie wyraźnie widać że finansowanie faktury na 5 tygodni kosztowało naszą firmę:
realnie 28,3% fakturowanej kwoty w sumie (faktoring 5000zł - koszty za 7 tygodni od odebrania do spłacenia to: 1415,15zł)!
Faktoring: (faktoring był wzięty na około 2 tygodnie (spłata do 10-tego czerwca 2023) - nasz klient (szpital ze środków z przetargu publicznego) nie wywiązał się w terminie płatności co spowodowało opóźnienie w spłacie dla NFG faktoringu.
26.05.23
Wpływ środków z tytułu zawartej umowy faktoringowej 5 000,00 PLN
---
A oto koszty finansowania: (od momentu wymagalności spłaty (10 czerwca) - do momentu spłacenia faktoringu (17 lipca) minęło równo 5 tygodni)
--
02.06.23 -276,14 PLN / Prowizja za finansowanie faktury
--
01.07.23 -411,44 PLN / Prowizja za I okres opóźnienia w spłacie faktury
--
17.07.23 Całkowita spłata faktoringu w kwocie 5000zł.
--
01.08.23 -377,57 PLN - Prowizja za II okres opóźnienia
--
08.09.23 -350,00 PLN - Nota księgowa za opóźnienie w spłacie
--
Po powyższym przykładzie wyraźnie widać że finansowanie faktury na 5 tygodni kosztowało naszą firmę realnie:
--
28,3% fakturowanej kwoty w sumie (faktoring 5000zł - koszty z 5 tygodni 1415,15zł)!
--