Forum Forum inwestycyjneFundusze

Fundusze inwestujące w zagraniczny fundusz matkę

Fundusze inwestujące w zagraniczny fundusz matkę

Magdalaena / 2011-02-08 00:30
Szukając jakiegoś fajnego funduszu do zainwestowania zaczęłam czytać ogólne informacje o tym, co robią z moimi pieniędzmi.
Okazuje się, że w przypadku rynków zagranicznych rzadko mamy do czynienia z kupowaniem przez fundusz poszczególnych akcji.

np. ING Subfundusz Ameryki Łacińskiej (L) „realizuje cel inwestycyjny Subfunduszu poprzez inwestowanie do 100% Aktywów Subfunduszu w tytuły uczestnictwa funduszu zagranicznego ING (L) Invest Latin America wyodrębnionego w ramach ING (L) Invest otwartego funduszu inwestycyjnego o zmiennym kapitale (SICAV)." http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/fi.html?ISAL

Czy to nie jest trochę niepokojące ? Rozumiem, że ja kupuję fundusze, bo mam mały kapitał, nie znam się na akcjach i nie mam czasu na siedzenie na giełdzie. Ale ludzie z polskiego ING są chyba fachowcami i robią to zawodowo. Obracają sporym kapitałem (prawie 10 milionów złotych). Dlaczego zatem nie kupią akcji poszczególnych spółek tylko JU funduszu matki ? Albo dlaczego fundusz matka nie sprzedaje mi bezpośrednio swoich JU ?
Polski fundusz pobiera 2,5 % w ramach kosztów zarządzania, ale jak widać niewiele mają do roboty.
Czy w ogóle warto inwestować w takie fundusze, czy trzeba traktować je podejrzliwie ?
Wyświetlaj:
tańczący_z_fundami / 195.149.64.* / 2011-02-10 12:12