Forum Forum prawneKarne

Kompetencje dyryktora i szkoły,

Kompetencje dyryktora i szkoły,

JerzyJeż / 2008-10-17 03:05
Witam. Jestem uczniem 3 klasy publicznego liceum ogólnokształcącego w Gdańsku. Interesuje mnie dość kontrowersyjna według mej oceny kwestia dotycząca zakresu uprawnień szkoły (dyrektora) w stosunku do życia prywatnego pełnoletnich uczniów i chciałbym poznać opinie osób kompetentnych w tej dziedzinie. Według mojej wiedzy, kończąc 18ty rok życia jesteśmy w świetle prawa pełnoletni, co upoważnia m.in do legalnego kupna oraz używania alkoholu oraz wyrobów tytoniowych. Otóż dowiedziałem się, że uczniów naszej szkoły (również tych pełnoletnich) obowiązuje zakaz używania tychże artykułów na terenie szkoły oraz POZA NIM (zarówno w czasie godzin lekcyjnych jak i poza nimi). O ile na terenie szkoły w czasie godzin lekcyjnych jest to zrozumiałe i nie mam co do tego zastrzeżeń, to nie do końca rozumiem dlaczego po zakończeniu zajęć i opuszczeniu terenu szkoły nie wolno mi robić rzeczy które gwarantuje mi prawnie pełnoletność? Dość skonsternowany zasięgnąłem do Statutu Szkoły i znalazłem tam taki oto punkt :
"3 Uczeń jest zobowiązany do:
...
3.4 odpowiedzialności za własne życie, zdrowie i higienę - w tym do niepicia alkoholu, niepalenia tytoniu oraz nieużywania narkotyków
..."