Forum Forum prawneKarne

mandat karny- odwołanie. jak się do tego zabrać?

mandat karny- odwołanie. jak się do tego zabrać?

piotrzed / 2009-11-06 12:05
Przyjąłem mandat za spożywanie alkoholu w SKM'ce. Jestem studentem, nie pracuje, a wysokość mandatu to 200zł. Czy można się odwołać do tego mandatu o zmniejszenie jego wysokości, albo chociaż rozłożenia go na raty? Jeśli tak, to gdzie się z tym zgłosić, co napisać, gdzie wysłać?
proszę o pomoc
Wyświetlaj:
zeb / 83.12.199.* / 2009-11-09 12:51
należy po prostu mandatu nie przyjąć ze względu na niezgodnośc z konstytucją (ograniczenie podstawowych wolności człowieka). Tym sposobem sens przyznawania mandatów oraz zbadanie zgodności z konstytucja spada na instytucje rządowe, które z mandatów zrobiły źródło dochodu a nie instrument prewencyjny.
łodiii / 89.167.24.* / 2009-11-08 09:48
Na raty z tego co wiem rozłożą Ci bez problemu tylko nie wiem gdzie to się załatwia, pewnie w urzędzie miasta. Co chodzi o samo odwołanie od mandatu no to masz na odwrocie najprawdopodobniej napisane, możesz w przeciągu 7 dni złożyć do sądu grodzkiego pismo, w którym musisz podać przykłady zaniedbań, błędów proceduralnych, albo nieodpowiednie zachowanie funkcjonariusza, który mandat wystawił.
No ale ja bym po prostu nie płacił. Skoro nie pracujesz, nie masz zapewne nic na siebie zarejestrowanego mogą Ci skoczyć. Po przysyłają kilka ponagleń, wezwań itd. zawsze przed odbiorem pytaj listonosza skąd list jeśli urząd miasta, policja, straż miejska nie odbierasz i masz z głowy. Jeśli przez 3 lata uda Ci się przebimbać i nie ściągną to mandat się przedawni.
toady / 193.106.245.* / 2014-10-22 13:53
Bzdura,
Wedlug KPA przesyłkę uwaza sie za odebraną 14 dni od awizowania. Nieodbieranie przesyłki nic Ci nie da, za to pozbawiasz sie mozliwosci obrony we wlasnej sprawie.