Forum Polityka, aktualnościGospodarka

NIK miażdży zarządzanie polskimi kolejami

NIK miażdży zarządzanie polskimi kolejami

Money.pl / 2010-03-04 11:13
Komentarze do wiadomości: NIK miażdży zarządzanie polskimi kolejami.
Wyświetlaj:
gdjdghj / 83.30.123.* / 2010-03-04 13:41
kraść kraść kraść.
socjalizm rządzi wszędzie / 88.199.162.* / 2010-03-04 12:03

ale jednocześnie utrzymywane są jedne z najwyższych w Europie opłaty za korzystanie z dostępu do infrastruktury kolejowej. Obecnie stanowią one ok. 30 proc. kosztów własnych przewoźników, podczas gdy np. w Niemczech te same opłaty były dwukrotnie niższe - poinformował rzecznik.

tylko jak obniżymy koszty dostępu do infrastruktury to jak PLK ma zarobic na siebie ? w następnym raporcie NIK napisze o niej że straty,długi, złe zarządzanie....
issael / 109.243.196.* / 2010-03-04 18:23
jak obniżycie koszt dostepu, to wiecej bedzie chetnych do kozystania z infrastruktury kolejowej.

Moim zdaniem jest sposób na uzdrowienie niereformowalnej przechowalni kolesiów jakim sa PKP.

Jak najszybciej wydzielić ze struktury PKP infrastrukturę. i na poczatek ustalic granice maksymalne dostepu do tej infrastruktury dwa a nawet trzykrotnie nizsze od obecnych.
Jak najszybciej umozliwić powstanie prywatnych przewoźników kolejowych, na wzór przewoźników drogowych, poprzez odpowiedznie zniesienie barier administracyjnych i monopolistycznych.
Ja pojawi sie realna konkurencja to moloch PKP albo sie uzdrowi albo splajtuje, jedno i drugie z korzysia dla kozystających z usług .
ahmed_1 / 79.170.53.* / 2010-03-04 20:24
"najszybciej wydzielić ze struktury PKP infrastrukturę" - a PLK to niby co jest jak nie infrastruktura??
kwl / 82.210.151.* / 2010-03-04 11:57
Co wynika z takich raportów? Dokładnie nic. Musiałby bowiem znaleźć się ktoś, kto coś wreszcie z PKP zrobi. A takich przez ostatnie 20 lat nie było i nie ma. Skończy się tak, że wejdą koleje niemieckie i zrobią z tym porządek. I potem znów będą wrzaski o obronie honoru narodowego.
socjalizm rzadzi tu od zawsze / 88.199.162.* / 2010-03-04 12:07

Skończy się tak, że wejdą
koleje niemieckie i zrobią z tym porządek.

chciałbyś - nowych torów nie położą będą płacić za dostep do infrastruktury dla PLK - jak przed wspaniałym pociągiem DB rozkraczy się zwykły stary telepak to wspaniały pośpieszny DB będzie stał godzinę albo dwie w polu tak jak teraz bo przecież telepaka nie przeskoczy, to samo będzie jak znowu ukradna sieć trakcyjną czy w telepaku czy w KM czy w "niemcu" ... stoimy/leżymy.

nie słuchaj bajek polityków o konkurencyjności i niemieckim porządku, bo to nie Niemcy tylko Polska właśnie.
wiwan / 2010-03-04 11:13
A jak większość z zaleceń i programów naprawczych maiła być wprowadzona przez spółki i grupę PKP, kiedy ich zarządy wymieniają się średnio raz na kwartał ? No jak ?

Najnowsze wpisy