Forum Forum prawneCywilne

Nokia E52 Problem ;/ Gwarancja Rekojmia? POMOCY!

Nokia E52 Problem ;/ Gwarancja Rekojmia? POMOCY!

sarbin / 2010-01-12 18:59
Oto jak wygląda mój przypadek:


W sierpniu zakupiłem 2009r telefon Nokia e52, na fakturę vat.
Po 3 tygodniach użytkowania telefon został oddany w ramach gwarancji, i tu zaczęła się zabawa.


Po 3 tygodniowym pobycie telefonu w serwisie zostałem poinformowany iż telefon wrócił. Podjechałem po niego gdzie na miejscu stwierdziłem ze usterki nie wszystkie zostały usunięte i telefon nadal jest niesprawny.
Nie odebrałem go z naprawy. Został wysłany ponownie.
Znowu minęły 3 tygodnie.. i znowu to samo.

Telefon miał 2 razy wymienianą płytę główną. Co według producenta oznacza cytując: „ czynność: wymiana płyty głównej, która jest wpisywana w Kartę Gwarancyjną, oznacza wymianę aparatu na nowy bez nowej obudowy oraz baterii.”

Telefon do 8 stycznia 2010 r był 5 razy w serwisie. Od września jestem bez telefonu. Zmuszony byłem zakupić nowy aparat.

8 stycznia odebrałem telefon, i nadal były w nim nienaprawione usterki.


W dniu 11 stycznia 2009 oddałem telefon z tytułu rękojmi.

Pismo do sprzedawcy:


W związku na wystąpienie wad w zakupionym telefonie Nokia E52 zakupionym dn. 2009.08.04 w państwa Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży i Serwisu Nokia – Nokia Care Interbell Sp. z. o. o. ul. Niepodległości 64, 64-100 Leszno, w którym to telefonie po 3 tygodniowym okresie użytkowania wystąpiły usterki tj.: telefon resetował się samoczynnie, zawieszał się, gubił zasięg, jakość połączeń nie pozwalała prowadzić swobodnej rozmowy, obudowa była źle spasowana – trzeszczała.
Telefon był naprawiany w ramach gwarancji 5 krotnie, z czego 2 razy wymieniono płytę główna – co w świetle producenta cytując: „ czynność: wymiana płyty głównej, która jest wpisywana w Kartę Gwarancyjną, oznacza wymianę aparatu na nowy bez nowej obudowy oraz baterii.”
Od dn. 2009.08.29 jestem pozbawiony telefonu, dn. 2010.01.08 odebrałem telefon z 5 naprawy po czym w domu stwierdziłem iż nadal telefon nie jest w pełni sprawny – nie działa czujnik oświetlenia, i nadal charczy głośnik połączeń, słychać trzaski w czasie połączenia.

W świetle tego korzystając z uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne powołując się na artykuł 560 Kodeksu Cywilnego odstępuję od umowy sprzedaży Faktura Vat sprzedaży (numer faktury)

Pani w punkcie sprzedaży przyjęła pismo , telefon w pełnym komplecie i w sumie to wszystko.

Na moje pytanie czy dostanę jakieś pismo potwierdzające przyjęcie telefonu z tytułu rękojmi wydala mi kwitek wysłania telefonu na ekspertyzę do serwisu Regenersis.

Na moje pytanie kiedy mogę się spodziewać odpowiedzi z ich strony odpowiedziała: minimum 2 tygodnie ekspertyza i później się zastanowią co zrobić.

W sumie trochę zdziwiony byłem.
Z racji iż trochę "gonił" mnie czas podziękowałem i wyszedłem.

Czy pani w salonie sprzedaży powinna mi wydać jakiś inny dokument potwierdzający przyjęcie mojego pisma?

W kodeksie cywilnym zawarte jest stwierdzenie o niezwłocznym usunięciu usterki bądź niezwłocznej wymianie towaru na nowy. (a tu niby ekspertyza ma trwać 2 tygodnie)

Czy może ktoś wie jak wygrać tą sprawę?

Telefon nie był kupiony za przysłowiową złotówkę. Tylko za ponad 1200 zł kilka dni po tym jak trafił w Polsce do sprzedaży.

Czy jest jakiś ustawowy termin na rozpatrzenie mojego odstąpienia od umowy sprzedaży z tytułu rękojmi?

Gdzie szukać pomoc?

Nie uśmiecha mi się to wszystko.
Musiałem wydać następne 1000 zł po to aby móc korzystać z telefonu. A ten który zakupiłem nie spełniał swojej funkcji, nie szło z niego się porozumieć.

Poza tym telefon nie jest mi potrzebny tylko do rozmów a także do sprawdzania poczty wifi, i używam go m.in jak modem.

Nigdy nie zaproponowano mi także telefonu zastępczego.


Pomoże ktoś?


Pozdrawiam Michał
Wyświetlaj:
aeroigni / 87.206.12.* / 2011-09-27 14:03
Szukam osób poszkodowanych przez firmę NOKIA i serwis SACEL. Proszę o maila z
nickiem/imieniem, krótkim opisem problemu, reakcją NOKII, + ew. numerem kontaktowym.
Składam pozew indywidualny, w przypadku większej liczby maili do mnie - zbiorowy.
Oferuję rzetelne i obiektywne informację mediom zainteresowanym w nagłośnieniu sprawy.
Skany raportów serwisowych itd
pisać na adres aeroigni@gazeta.pl
aeroigni / 87.206.12.* / 2011-09-27 14:01
Szukam osób poszkodowanych przez firmę NOKIA i serwis SACEL. Proszę o maila z nickiem/imieniem, krótkim opisem problemu, reakcją NOKII, + ew. numerem kontaktowym.
Składam pozew indywidualny, w przypadku większej liczby maili do mnie - zbiorowy.
Oferuję rzetelne i obiektywne informację mediom zainteresowanym w nagłośnieniu sprawy.
Skany raportów serwisowych itd
123ea / 94.40.114.* / 2011-03-17 23:12
a ja wczoraj odebrałem e52 z serwisu (był 4 raz w naprawie) wymienili mi wszystko oprócz pudełka,akcesori i obudowy) i teraz mam inny numer seryjny w telefonie a inny na pudełku. W karcie gwarancyjnej tylko zapisali ze jest nowy numer seryjny. normalne to jest?? juz nigdy nie Kupie noki!! Pozdrawiam Kamil Sobecki z Przeciszowa.
dreadmen / 92.55.206.* / 2010-05-28 15:13
moja propozycja - zbiorowy pozew na fime nokia i zarzadanie odszkodowania za sprzedaz bubla, ktos ma jakies koncepcje organizacyjne to pisac marek@konin.lm.pl
sabo / 89.79.60.* / 2010-05-23 23:14
miałem podobne kłopoty nokia po prostu nie ma serwisu

Najnowsze wpisy