Uczciwe prawo dla lwa i królika "-To tak, jakbyśmy zamknęli w tej samej klatce królika i lwa."
art.wydaniu "Supermarket Polska"
a co do promocji - "Promocje bez promocji" -
1)Promocja ograniczona -
handlowcy organizujący promocje, polega na tym, że obniżona cena dotyczy niewielkiej liczby produktów 10-30szt..
2)Promocja na niby-
często mamy do czynienia ze zwyczajnymi oszustwami, gdy faktyczna cena towaru nie jest wcale promocyjna.
3)Gratis nie za darmo -
"gratis" wcale nie jest bezpłatny.
4)Mniejsza waga
Pomysłów promocyjnych jest jeszcze więcej, a do tych bardziej znanych należy też manipulowanie przy wadze produktu.
5) w przypadku niektórych promocji stosowany jest zabieg polegający na tym, że podawana jest cena netto, bez podatku
VAT
Przykłady nadużyć handlowców można mnożyć,
UOKiK). w 80 placówekachhandlowych -W większości były to super- i hipermarkety zachodnich sieci. Okazało się, że nieprawidłowości w zakresie promocji dotyczyły aż co czwartego towaru. Nie można więc powiedzieć, że oszukiwanie klientów podczas promocji to jakieś jednostkowe, incydentalne przypadki.
W niektórych placówkach to niestety stała praktyka.