Forum Forum prawneGospodarcze

Reklamacja towaru (buty)

Reklamacja towaru (buty)

Mejdej / 2009-06-22 19:58
Witam. Zamówiłem buty w sklepie internetowym. Otrzymałem na nie roczną gwarancję obejmującą wady ukryte towaru. Buty otrzymałem 8 czerwca bieżącego roku i już tego samego dnia po około dwóch godzin użytkowania, z przodu obuwia, na czubku zaczął odchodzić i strzępić się materiał podeszwy. Towar zapakowałem odesłałem następnego dnia. Reklamacja została odrzucona. "Obuwie z usterką mechaniczną. Reklamacja odrzucona. Brak niezgodności z umową" - to treść wiadomości, którą otrzymałem. Poszperałem trochę w Internecie i znalazłem podobne sytuacje. Zamierzam wysłać je ponownie na reklamację, jednak proszę o kilka rad:

1) Wysyłać je ponownie do sklepu, czy może najpierw skontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumentów?
2) Zastanawiam się co dokładnie oznacza termin "wada ukryta", skoro nie właśnie takie wady pojawiające się po godzinie użytkowania.

W liście przy ponownym reklamowaniu towaru zamierzam zamieścić coś takiego:

Dochodzę roszczeń na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i żądam wymiany towaru na nowy.
Wadę zgłosiłem w terminie 6 m-cy od zakupy, więc powołując się na art. 4 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej domniemywa się, że wada towaru istniała już w chwili jego wydania.
Co więcej zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej należy przyjąć, że towar musi być wadliwy ponieważ, buty w ramach normalnego użytkowania nie psują się tak szybko. Skoro nie zastrzegł Pan, że ma odmienne właściwości, to przyjmuje się, że powinien on mieć cechy odpowiadające przeciętnym butom tego rodzaju, a te ostatnie zwyczajowo nie ulegają zniszczeniu po tak krótkim czasie.

Najnowsze wpisy