Forum Polityka, aktualnościKraj

Rząd sfinansuje studia dla inżynierów

Rząd sfinansuje studia dla inżynierów

skomentuj
Wyświetlaj:
Chrisek89 / 77.91.35.* / 2008-05-16 16:17
Wie ktoś jak bedzie mozna sie o te stypendium ubiegac? automatycznie czy bedzie trzeba jakis wniosek...
andowc / 83.30.59.* / 2008-05-15 14:14
Niech rząd niczego nie finansuje, tylko da zarobić (odpowiednio zapłaci), ludziom pracy.
Sami się sfinansują, w/g potrzeb.
Socjalizm się "skończył".
m_xxx / 157.158.168.* / 2008-05-15 13:30
ten rzad jak i poprzedni to tylko zamotal sprawe wziazana z edukacja... wczesniej stworzyli glupote jaka jest gimnazjum i nikt niechce sie przyznac do bledu ... pozniej odjeli stypendia wprowadzajac tylko 18% najlepszych ... co promuje kierunki gdzie latwiej zdobyc wysoka srednia a nie studia techniczne ..a teraz jeszcze niby beda placic za to ze ktos wybierze takie a nie inne studia (to moze jak juz chca byc tacy to niech dadza pieniadze dla wszytkich i na wszytkich kierunkach jakie sa w Polsce ... co do platnych studiow to bedzie tak ze czym wiecej uczelnia obleje tym bedzie wiecej kasy ... a z przyjeciami bedzie tak ze kto ma wiecej pieniedzy ten sie dostanie na uczelnie - co jest glupota bo znam kumpla ktory w podobnym systemie skonczyl liceum a za duza wiedza sie pochwalic nie potrafil i nie potrafi ... jednak pieniadza i znajomosci sprawily ze dzisiaj po liceum pelni funkcje taka jaka moglby pelnic czlowiek bez znajomosci minimum z odpowiednim kierunkiem studiow ... wiec w tym aspekcje wracja czasy gdzie beda liczyc sie pieniadze i znajomosci ... co do pieniedzy to super wypowiedzial sie mgr inż. ze jesli tylko w panstwie w jakim mieszkamy powstana wreszcie zarobki godne pracy ktora sie podejmuje to wtedy napewno nie zabraknie pracownikow ... narazie jak widzimy to jedynie ceny sa juz prawie porownywalne jak na zachodzie czy w krajach lepej rozwinietych a u nas pewnie najpierw ceny skocza do gory ... ludzie pojda na bruk a jedynie ten kto ma szczescie albo znajomosci przetrzyma ten moment ... co gorsze wladze zamist zwalczac taka sytuacje to jedynie pokazauja w telewizji jakie to biedne jest spoleczenstwo i sie kloci o swoje ... strajkuje ... ja tam uwazam ze kazdy pracownik fizyczny jak i umyslowy zarabia duzo za malo ... poczawszy od lekarzy i gornikow ktorzy strajkuja najwiecej a ich pensje w stosunku do sredniej krajowej sa duzo wieksze do pielegniarek czy osob pelniaca prace za min ... jesli tutaj zostanie przeliczone wynagrodzenie na euro to pielegniarka dostanie na reke 300-400 euro a na zachodzie zarabia 2000-4000 euro ... czy to nie jest widoczna roznica ... podobnie bedzie ze studiami ... jesli ktos bedzie mial pieniadze to jego dziecko bedzie dobrze wyksztalcone jesli nie to bedzie mial bardzo trudna droge by zdobyc godna droge zycia ... by byc kims ...

mam nadzieje tylko ze kiedys bedzie u wladzy odpowiednia osoba ktora poslucha glosu ludzi i zrobi porzadek ... bo jak mozna zauwazyc to od ponad kilkunastu lat w polsce w sejmie sa ci sami ludzie, ktorzy w wiekszosci przypadku sie nie sprawdzili i nie powinno ich tam byc ... kiedys moze Polacy zmadrzeja i zrozumieja ze obecny system i wladza jest do kitu i cos trzeba z tym zrobic ... moze sie kiedys to uda
:P / 77.112.28.* / 2008-06-26 07:35
rany... i myślisz że ktoś to przeczyta?
:P / 83.22.13.* / 2008-09-21 12:04
JA przeczytałem, ale nie mam co robić:P
inż. / 77.253.248.* / 2008-05-14 20:22
uważam, że trochę to jest bez sensu,sama teraz kończę budownictwo i musiałam się zmobilizować bez tych pieniędzy. trochę jest to nie sprawiedliwe,ludzie mają iść na studia dla kasy, a potem zajmować się czymś co lubią. pracuje w zawodzie i nikt kasy nie chce płacić godziwie. ktoś kto ma smykałkę do inżynierii nie potrzebuje pieniędzy bo i tam pójdzie na studia techniczne...
żenada / 79.188.238.* / 2008-05-14 13:47
co schetyna zrzuci się z tuskiem na nie ?
"dajcie" coś dla 15 latków przeciez potrzebni wam sa nowi pampersi w następnych wyborach, może red bula darmo na przerwie szkolnej ?
mgr. inż. / 84.40.137.* / 2008-05-14 12:29
na co nam więcej inżynierów skoro pracodawcy nie zapłacą im godziwie. wystarczy że zaczną płacić tak jak na zachodzie i ludzi do pracy nie zabraknie
czater / 2008-05-14 12:14 / Tysiącznik na forum
Nie oszukujmy się Polskie Uczelnie to większosci przechowalnie obiboków, mam na myśli kadre naukową
A.T. / 194.73.38.* / 2008-05-14 12:06
Na każdego studenta szkoła otrzyma 14 tys. zł - na trzy lata studiów.

Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze wyksztalcenie inzyniera kosztuje uczelnie tak malo :-?
posel1990 / 83.22.13.* / 2008-09-21 12:11
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumieliście artykuł, 14 tyś zł będzie dodatkową dotacją/studenta. Jeśli do tej pory uczelniom opłacało się kształcić bez tych pieniędzy, to z nimi będą mogły m.in. podnieść jakość nauczania. Wiem że brzmi to utopijnie ale wątpię żeby całą tą kasę mieli przepić:\
gengis khan / 83.10.59.* / 2008-05-21 22:18
technologia chemiczna, wydział inżynierii materiałowej i ceramiki, specjalność materiały budowlane-> a kto mnie da stypendium? banda kretynow z ministerstwa nie wie ze zeby cos wybudowac to potrzeba najpierw na to materialow budowlanych, a dopiero potem kogos kto sie zajmie budowa.
a co do bogatych ludzi, ci raczej zadko wybieraja kierunki techniczne, bo o wiele bardziej wola banki itp
Greeder / 62.89.78.* / 2008-05-14 12:24
Misiu, idź na polibudę i popytaj. Ilu kolesi przyjętych dostaje się na trzeci rok? Dla uczelni czysty zysk. Zatrudnić 1000 głąbów, skasować kasę, oblać większość i wyszkolić 30tu.
yonatan / 83.23.30.* / 2008-05-14 12:54
Kończyłem Polibude Poznańską na wydz. mechanicznym. Zaczęło nas 320, a w normalnym terminie( z jesienią włącznie) obroniło się niecałe 50. duża kasa leci z osob powtarzających przedmioty, wznawiających studia(jak im punktów ects zabrakło), no i przede wszystkim - zaoczni.
A.T. / 194.73.38.* / 2008-05-14 12:53
Skonczylem polibude i wiem, jak to wyglada. Odpada najwyzej polowa, a uczelnia dostaje pieniadze tylko za tych, ktorzy studiuja. Jak obleja, z pieniedzy nici.
A.T. / 194.73.38.* / 2008-05-14 13:10
Zapomnialem napisac, ze podana przeze mnie informacja dotyczy Politechniki Warszawskiej, gdzie podstawowy odrzut nastepuje na etapie egzaminu wstepnego i sesji po pierwszym semestrze.
Ktoś111 / 83.25.60.* / 2009-06-03 17:57
To ja ci powiem że mało wiesz albo tylko ta twoja politechnika warszawska jest taka SUPER EKSTRA i co jeszcze tam można o niej napisać. W większości uczelni technicznych jak nie we wszystkich (według ciebie nie we wszystkich) płaci się za każdego studenta za 3 lata nauki z góry a jak ktoś odpadnie to nawet lepiej bo mają na czysto. Tak już u nas jest ludzie chętni i zdolni są ale to uczelnie odpowiedzialne są za brak inżynierów bo po pierwszym roku większość odpada.
szeregowy obywatel / 178.36.54.* / 2010-06-04 22:20
Na dzień dziesiejszy w branżach technicznych królami finansowymni nie są inżynierowie tylko technicy -emetyci ( pokolebnie lat 40-ych i 50-ych). Dzisiaj w Polsce jest wielu inzynierów odsuniętych od wykonywania wyuczonego zawodu przez lokalne kliki. Wystarczy jakikolwiek ekonomista i technik dowolnej branży i zamknięty biznes w kręgach "swoich " kwitnie. Również na uczelniach, szczególnie technicznych królują w/w pokolenia wykładowców, którzy, bedąc nietykalnymi ( bo rodem z PRL-u) niszczą co bardziej przedsiębiorczych, wpisując się we wspieranie w/w klik poprzez usuwanie u źródła przyszłej konkurencji. A może stypendia nalezy przeznaczyć na młodych doktorantów, którzy wreszcie powinni jako młode, nieuwikłane pokolenie zostać zatrudniani na uczelniach, w miejsce wypalonych już aparatczyków. Chce uspokoić władze oświatowe, że inżynierów nie zabraknie gdy "technicy z PRL-u" wreszcie "zejdą", bo wielu z nich zdążyło już wykształcić swoich następców inżynierów ( tj. tych którym udało się ukończyć uczelnie techniczną, bo nikt im kłód pod noigi nie rzucał),. Wymieńcie stare kadry na uczelniach poprzez konkursy, a wtedy wsztstkim nam będzie sie żyło lepiej, no nie od razu , ale będa to zmiany w dobrym kierunku, na które nie będzie żal pieniędzy publicznych. szeregowy obywatel
Emil10 / 188.121.0.* / 2010-09-18 19:37
Izby budownictwa nic nie robią dla młodych inżynierów budownictwa, nie ma żadnych kursów doszkalających. Porażka.
Kos12 / 188.121.0.* / 2010-09-18 19:45
Nalezałoby się zatanowić czy program jaki proponują polskie uczelnie pasuje do realiów rynkowych, bo się może potem okazać że ci najlepsi niepotrzebnie się uczyli i bedzie to nauka tylko dla tych 1000zł, zostanie wykształcona armia sfrustrowanych specialistów.
skomentuj

Najnowsze wpisy