"Czeka nas korekta strategii HIT 2023. Ona nie będzie zasadniczo inna, ale pewne akcenty będą inaczej rozłożone, np. obszar digitalizacji widzieliśmy inaczej, gdy kilka lat temu ją przygotowywaliśmy" - powiedział prezes Jacek Rutkowski podczas konferencji prasowej.
"Sami widzimy, że rentowność jest dużo niższa niż planowaliśmy w strategii. Więc być może ten cel na 2023 będzie trzeba zredefiniować nieznacznie. Po stronie przychodów nie spodziewam się korekt. Myślę, że jesienią pokażemy w nowej odsłonie tę strategię" - dodał wiceprezes i CFO Wojciech Kocikowski w rozmowie z dziennikarzami.
Strategia HIT 2023 pierwotnie zakładała osiągnięcie ok. 5 mld zł przychodów ze sprzedaży i wygenerowanie 9% marży EBITDA w 2023 r.
W 2018 r. spółka miała 2,93 mld zł skonsolidowanych przychodów i 7% marży EBITDA.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.