Amica: Pandemia nie zmieni filarów strategii spółki
Amica ocenia, że filary jej strategii się nie zmienią, choć po ustaniu epidemii wiele jej elementów będzie musiało być sformułowanych na nowo, poinformował prezes Jacek Rutkowski.
"Strategię pokazaliśmy [aktualizacja w listopadzie 2019 r.] w przekonaniu, że wszystkie nasze assety i umiejętności pozwolą na jej realizację. Zdecydowaliśmy o przeznaczeniu 500 mln zł na inwestycje. Z perspektywy dzisiejszej to już jest przeszłość. Strategię day after [po zakończeniu epidemii] na nowo będziemy musieli formułować" - powiedział Rutkowski podczas wideokonferencji.
"Filary strategii się nie zmienią, zmienią się parametry ilościowe" - dodał.
Prezes podkreślił, że wszystkie podstawowe elementy strategii będą realizowane nadal. Wymienił tu:
- koncentrację na sprzedaży w Europie,
- stawianie na silne marki lokalne (np. rozwój marki Fagor będzie się odbywał, choć z opóźnieniem spowodowanym pandemią. "Będziemy inwestowali w portfolio lokalnych marek" - wskazał prezes),
- focus na kuchnie ("Zakładaliśmy tu dynamiczny rozwój mocy. Nie będzie to chyba możliwe. Nastąpi przesunięcie wydatków inwestycyjnych" - wyjaśnił prezes),
- rozwój produktów
- koncentrację produkcji w Polsce.
"W aktualizacji strategii doszedł duży focus na digitalizację - będziemy to kontynuować, choć wszystkie wydatki inwestycyjne będą w nowej formule. Wydatki inwestycyjne będą zmienione na moce produkcyjne i na digitalizację, ale będziemy chcieli utrzymać wydatki na obsługę klienta" - podkreślił prezes.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2018 r. spółka miała 2,93 mld zł skonsolidowanych przychodów.