Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BCG: Program mentoringowy EmpowerPL dla studentów z kraju i zagranicy ruszy 26 X

1
Podziel się:

Trzecia edycja programu mentoringowego EmpowerPL zostanie uruchomiona pod koniec października, poinformował współorganizator programu - Boston Consulting Group (BCG) podczas uroczystości zakończenia 2. edycji, w której wzięła udział rekordowa liczba 100 mentorów - szefów największych polskich firm i najważniejszych organizacji, środowiska naukowego oraz instytucji publicznych.

BCG: Program mentoringowy EmpowerPL dla studentów z kraju i zagranicy ruszy 26 X

"Myślę, że znajdujemy się w najbardziej korzystnym momencie gospodarczym w historii naszego kraju. Wielu sukcesów możemy sobie naprawdę pogratulować. Ale myślę, że kolejna runda będzie dużo trudniejsza i gra toczy się o to, jaką pozycję zajmiemy wśród najbardziej dynamicznych gospodarek świata oraz o to, jak jakość życia w naszym kraju będzie się poprawiać" - senior partner & Chairman BCG w Polsce - współorganizatora programu - Franciszek Hutten-Czapski podczas uroczystości.

"Co dalej trzeba robić - to jest jasne: mówimy o inwestycjach, o większej innowacyjności bardziej efektywnych firmach, o edukacji, o bardziej przyjaznym środowisku dla biznesu. Ale to jest teoria. Aby te cele zrealizować, potrzebujemy ludzi, którzy to zwyczajnie zrobią. Ale nie zwyczajnych ludzi - wybitnych ludzi. Potrzebujemy światowej klasy, kompetentnych fachowców. I właśnie program Empower PL przyciąga tego typu ludzi i ich rozwija. I to jest takie zderzenie teorii z rzeczywistością" - dodał.

Podkreślił, że w 2. edycji programu wzięli udział studenci m.in. z Wielkiej Brytanii, Francji, Danii, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Holandii i Polski.

Program Mentoringowy EmpowerPL wystartował w 2017 r. W I edycji udało się pozyskać 24 mentorów, do których zgłosiło się 100 chętnych. W ub.r. złożono 500 aplikacji.

Do programu EmpowerPL mogli aplikować polscy studenci uczący się na czołowych uczelniach w całej Europie, takich jak Oxford, Cambridge, London School of Economics, SciencePo czy warszawska Szkoła Główna Handlowa. Wśród 100 mentees znaleźli się młodzi przedsiębiorcy i naukowcy, którzy stawiają sobie za cel zwiększenie innowacyjności polskich firm. Prowadzą projekty badawcze, tworzą własne firmy i pracują nad wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Każdy z nich przez blisko rok znajdował się pod opieką mentora, którymi są wybitni przedsiębiorcy oraz prezesi czołowych firm.

"Dzięki takim doświadczeniom, jak EmpowerPL budujemy pewność siebie, otwartość na drugiego człowieka i tak na dobrą sprawę - poczucie, że w przyszłości również my będziemy mogli zajmować takie stanowiska i mieć realny wpływ na to, co dzieje się w naszym kraju i na to, jak Polacy są postrzegani za granicą" - powiedziała mentee Aleksandra Baka podczas uroczystości.

"Mając mocno naukowy background [jako pracownik naukowy Politechniki Warszawskiej], czuję, że cały program Empower PL mocno poszerzył moje perspektywy zawodowe i dał mi spojrzenie na zupełnie inne kwestie, których nie dostrzegałem zza murów uczelni. [...] Widzę, jak wiele możliwości kariery zawodowej stoi przede mną" - dodał Marcin Sztylko.

Jego mentorem był wiceprezes Polimex Mostostal Przemysław Janiszewski. Jak przyznaje mentee, mentor pomógł w podjęciu trudnej decyzji o czasowym zawieszeniu ścieżki akademickiej i zdobyciu profesjonalnego doświadczenia w środowisku komercyjnym.

Karolina Golunska wskazywała, że spotkanie z mentorką - Agnieszką Kulas-Wróbel, principal w BCG, ekspertką od bankowości, która jednocześnie kieruje programem Women@BCG w Europie Środkowej - "otworzyło jej oczy" na to, jak różnorodne ścieżki kariery są dostępne zwłaszcza w sytuacji, gdy ona sama zdobywa dopiero pierwsze doświadczenia na rynku pracy i nie jest pewna, czy jej wybory są tymi najlepszymi.

"Dzięki mojej mentorce dowiedziałam się dużo o konsultingu strategicznym, który może być moim kolejnym kierunkiem zawodowym, bo na pewno chciałabym wyjść poza bankowość" - podsumowała Golunska.

"Mentees pytają głównie o to, które z możliwości mają wybrać. My jako przedsiębiorcy często musimy się zastanawiać, jakie scenariusze są przed nami, jakie są ryzyka itd. To przewidywanie przyszłości jest bardzo trudne, jest cała metodologia z tym związana. Tymczasem nasi mentees muszą tego wyboru dokonać samodzielnie, bez zespołów i wiedzy, którą my mamy i wydaje mi się, że program mentorski to jest sposób na to, żeby ktoś, kto ma już doświadczenie, powiedział, jak to zrobić, żeby pomógł przynajmniej poukładać te scenariusze i zobaczyć zależności" - podsumował jeden z mentorów - współzałożyciel Monterail Szymon Boniecki.

Mentorzy podkreślali, że udział w programie był dla nich wyjątkowym i cennym doświadczeniem, które chętnie powtórzą w kolejnej edycji EmpowerPL.

"Wyniosłam z tego programu przekonanie, że jest grupa młodych ludzi, którym to wszystko, co robimy, możemy spokojnie przekazać. Że są kontynuatorzy, odkrywcy, którzy zrobią te rzeczy zupełnie inaczej. I to jest naprawdę optymistyczna perspektywa, szczególnie w dobie tak szybko zmieniającego się świata" - powiedziała mentorka - prezes Siemens Polska Dominika Bettman podczas uroczystości zakończenia programu.

EmpowerPL jest programem mentoringowym stworzonym przez firmę doradztwa strategicznego Boston Consulting Group we współpracy z Federacją Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii. Organizacjami partnerskim programu są Poland 2.0 Summit oraz APGEF, organizacja zrzeszająca studentów i absolwentów najlepszych uczelni francuskich. Kolejna edycja EmpowerPL ruszy pod koniec października. Polscy studenci z całej Europy będą mogli aplikować do programu do 20 grudnia przez stronę www.empowerpl.com, podało BCG.

Rozpoczęcie 3. edycji programu zostanie ogłoszone podczas konferencji dla studentów Poland 2.0 w Londynie 26 października. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym tej konferencji.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Lukasz
5 lata temu
pitu pitu, to są projekty dla elit setki chętnych robione po części dla promocji marki sponsora. Potrzebujemy budować poczucie sprawczości w ludziach od poziomu szkolnictwa elementarnego tak aby skończyć z traktowaniem uczelni jako fabryki kandydatów dla centrum usług wspólnych (nowe montownie śrubek). Absolwent który kończy uczelnie i nie wie jak założyć własną firmę a do tego nie ma żadnych doświadczeń we wdrażaniu swoich inicjatyw jest wstydem tego systemu, bo przecież nie każdy ma okazje w swoim środowisku nabyć przydatne umiejętności. Ludzie zostają zredukowani do poziomu do liczby w kolumnie na która jest przyznawana dotacja, i to jest naprawde smutne