Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Brokreacja chce wypłacać dywidendę już po 1. roku działania nowego browaru

1
Podziel się:

Warszawa, 29.07.2019 (ISBnews) - Brokreacja chce wypłacać dywidendę już po pierwszym roku działania browaru, którego budowa ma zostać częściowo sfinansowana ze środków pochodzących z trwającej obecnie emisji na platformie Beesfund, podała spółka.

Brokreacja chce wypłacać dywidendę już po 1. roku działania nowego browaru

"Trwa emisja akcji krakowskiego browaru Brokreacja. Kwota zbiórki w wysokości 4,2 mln zł ma pokryć część kosztów budowy jednego z najnowocześniejszych browarów w Polsce. Każdy miłośnik piwa może nabyć akcje dzięki platformie Beesfund. Akcjonariusze mają otrzymać dywidendę już po pierwszym roku działania zakładu" - czytamy w komunikacie.

"Zebrane środki zainwestujemy w budowę jednego z najnowocześniejszych browarów rzemieślniczych w Polsce. To pozwoli na zwiększenie produkcji, obniżenie jej kosztów oraz wzrost zysków dzięki kontraktowaniu mocy produkcyjnej innym browarom. Na początku działalności prognozowana produkcja ma wynieść 8 tys. hektolitrów rocznie, z możliwością zwiększenia do 30 tys. Nasza firma nie zna kompromisów, dlatego chcemy zbudować prawdziwe Ferrari wśród browarów" - powiedział prezes Mateusz Górski, cytowany w komunikacie.

Sercem nowo powstałego zakładu będzie funkcjonalna, czteronaczyniowa warzelnia o wybiciu 30 hektolitrów oraz szereg tanków o różnej wielkości. Lokalizacja inwestycji w Zatorze (ok. 1 h jazdy z Krakowa lub Katowic) umożliwi dobrą logistykę dystrybucji i konfekcjonowania piw. Dodatkowo, ze względu na bliskie sąsiedztwo Oświęcimia i Wadowic oraz stały przepływu turystów, właściciele planują wyodrębnić w browarze tap-room z restauracją, co pozwoli wygenerować dodatkowe zyski.

Brokreacja od początku swojej działalności notuje stale rosnące obroty, jednocześnie wykazując coroczne zyski. W 2018 r. wypuściła na rynek 3 tys. hektolitrów piwa, osiągając obrót blisko 3,3 mln zł. Teraz firma planuje dynamiczne zwiększenie sprzedaży poprzez budowę własnego zakładu produkcyjnego.

Inwestorzy mogą zakupić 125 tys. akcji spółki o wartości 33,6 zł każda. Łączna kwota zbiórki wynosi 4,2 mln zł, a całkowita wartość inwestycji szacowana jest na ok. 7-8 mln zł. Emisja akcji potrwa do 15 sierpnia 2019 r., a wypłata dywidendy ma odbyć się już po pierwszym pełnym roku działania browaru.

Szczególną wartością Browaru Brokreacja są piwa klasy premium przechowywane w drewnianych beczkach pozyskanych po innych alkoholach, np. bourbonie czy whisky. Program "Barrel Aged" stanowi wysoki potencjał inwestycyjny, a jego obecna wartość wynosi już ponad 0,5 mln zł. W 2018 r. firma wypuściła 14 różnych gatunków piwa leżakowanego, co czyni ją liderem w tej kategorii. Firma posiada szeroką sieć dystrybucji.

"Jesteśmy zespołem pasjonatów. Doskonale rozumiemy rynek, w którym funkcjonujemy. Mamy doświadczenie zarówno w warzeniu piwa, jak i przedsięwzięciach biznesowych, co przekłada się również na rentowność przedsiębiorstwa i co widać w corocznie wykazywanych zyskach. Osoby, które zainwestują w Brokreację staną się częścią cenionego i dynamicznie rozwijającego się browaru, ale też częścią piwnej rewolucji w Polsce" - dodał Górski.

Brokreacja to krakowski browar rzemieślniczy założony w 2015 r. przez Mateusza Górskiego i Filipa Kuźniarza. Założyciele połączyli swoje umiejętności, by stworzyć produkt najwyższej jakości, kierowany nie tylko do zagorzałych fanów piwa, ale też ludzi szukających nowych smaków i kierujących się niebanalną estetyką. Obecnie Brokreacja to jeden z największych producentów piwa rzemieślniczego w Polsce. Jako jeden z niewielu rzemieślników ma w swojej ofercie stałą linię piw. Jednocześnie nie przestaje eksperymentować i mocno stawia na program leżakowania piw w beczkach po innych alkoholach, takich jak bourbon, whisky czy czerwone wino.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Zbyniu
5 lata temu
To nie jest browar tylko firma krzak która chce być browarem za kasę jeleni. A spółka która ma markę brokreacja to tylko hurtownia piwka która zamawia piwo i w szczyrzycu a w Krakowie tylko sprzedaje. Więc ani browar ani krakowski - po porostu śmiech na sali jak za sponsoring money ładnie pisze. Totalnie nie wiedząc o czym pisze.