Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Google rozwija w Polsce usługę Asystenta w głosowych zakupach online

0
Podziel się:

Warszawa, 03.04.2019 (ISBnews) - Google rozwija w Polsce usługę Asystenta w głosowych zakupach online (voice commerce), poinformował product marketing manager Michał Długosz. Pierwszymi firmami w kraju, które wykorzystają tą usługę są Pyszne.pl i FlixBus.

Google rozwija w Polsce usługę Asystenta w głosowych zakupach online

"Interakcja głosowa przy transakcjach zakupowych to duży milestone dla Google w Polsce. Rozpoczyna się era systemów głosowych. Asystent Google obecny od stycznia w Polsce - jako część systemu Android - za pomocą Actions on Google i Dialogflow pozwala firmom zbudowanie dedykowanych akcji do dokonywania transakcji przez użytkowników Asystenta. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych miesięcy Asystenta w Polsce i rozwijamy tę technologię. Polacy znajdują zastosowanie dla niej w dynamicznych sytuacjach. To zmienia wiele - widzimy, że udział zapytań głosowych przez Asystenta rośnie i kieruje się w kierunku standardu. To otwiera polskim firmom nową przestrzeń do sprzedaży" - powiedział Długosz podczas spotkania z dziennikarzami.

Ponadto wskazał, że w Asystencie Google gotowych jest ok. sto akcji do wykorzystania przez polskich użytkowników.

FlixBus wprowadza głosowe zamawianie kursów od jutra.

"FlixBus jest firmą IT, połowa naszych ludzi to informatycy. Chcemy adoptować wszystkie nowe technologie. Wprowadziliśmy na poziomie aplikacji m.in. śledzenie autobusu, wybór miejsca, rozrywkę pokładową. Asystent Google w procesie zakupu to szybkość i wygoda transakcji dla klienta, a dla nas rozszerzenie grupy odbiorców. Voice commerce to przyszłość, a polski rynek jest pierwszym w naszej grupie gdzie Asystent został wdrożony" - stwierdził dyrektor zarządzający FlixBus Polska Michał Leman.

Gotowe rozwiązanie akcji Asystenta wprowadza także platforma zamawiania jedzenia online Pyszne.pl.

"Mamy 1,96 mln użytkowników w Polsce. Asystent Google to dla nas kolejny krok i dodatkowy - docelowo spersonalizowany - kanał dotarcia do naszych klientów. Zamawianie głosem sprzyja szybkości transakcji i klienci będą tego oczekiwali. Aplikacje mobilne są teraz na topie, ale Polska bardzo szybko adaptuje nowe technologie" - powiedział dyrektor zarządzający Pyszne.pl Arkadiusz Kupicz.

Według słów menedżerów, wdrożenie dokonane zostało własnymi siłami ich firm, a koszty były nieistotne.

Tymczasem w aplikacji Uber integracja głosowa to obszar, na który "patrzy" Google w Polsce. Trwają testy w USA i jeśli będzie uruchamiane na kolejnych rynkach, to Polska będzie w pierwszej grupie, podał przedstawiciel Google.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)