Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa AB miała 10,27 mln zł zysku netto w III kw. r.fin. 2018/2019

0
Podziel się:

Grupa AB odnotowała 10,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku finansowego 2018/2019 (1 stycznia - 31 marca 2019) wobec 10,2 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Grupa AB miała 10,27 mln zł zysku netto w III kw. r.fin. 2018/2019

Zysk operacyjny wyniósł 16,89 mln zł wobec 18,31 mln zł zysku rok wcześniej.

W I kwartale 2019 roku Grupa AB zanotowała 20,2 mln zł wyniku EBITDA. Kapitały własne, odpowiadające za przestrzeń do wzrostu w przyszłości, powiększyły się do rekordowych ponad 771 mln zł. Zadłużenie finansowe na koniec marca było na poziomie 251 mln zł (spadek o ponad 100 mln zł, -28% r/r) i stanowiło jedynie 33% kapitałów własnych, a wskaźnik długu netto do EBITDA spadł do 2,4. Bezpieczne i stabilne wskaźniki płynności idą w parze z najniższym w branży wskaźnikiem SG&A (poniżej 3%), odzwierciedlającym najwyższą efektywność działania Grupy AB jako dystrybutora. Należy również zauważyć skokowy wzrost operacyjnego cash flow - z 2 mln zł na minusie przed rokiem do 43,7 mln zł na plusie w I kw. 2019 roku, wymieniono w komunikacie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 878,38 mln zł w III kw. r. fin. 2018/2019 wobec 1 806,77 mln zł rok wcześniej.

"Jest to efekt konsekwentnej realizacji długoterminowej strategii rozwoju, w której przywiązujemy szczególną wagę do myślenia długoterminowego i zapewnienia najlepszej oferty oraz obsługi zarówno naszym klientom - a jest ich ponad 16 tysięcy - jak również naszym dostawcom. Używamy najlepszych rozwiązań e-commerce i dokładamy starań, aby nasze działania cechowała efektywność i skuteczność" - skomentował prezes Andrzej Przybyło, cytowany w komunikacie.

W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku na szczególną uwagę zasługują wzrost popytu na smartfony, wzrost sprzedaży oprogramowania w chmurze (cloud), wzrosty rynków digital signage, dysków SSD i rozwiązań smart home. Grupa AB wykorzystuje rozwój rynku i wprowadzanie przez producentów nowych, innowacyjnych urządzeń i rozwiązań. Procentuje również silna dywersyfikacja geograficzna - oparcie sprzedaży na trzech głównych rynkach: Polsce, Czechach i Słowacji, a także na obsłudze podmiotów w ponad 30 krajach, podano także.

"Zanotowaliśmy wzrost zysków z rynków zagranicznych, natomiast rynek krajowy pozostaje mocno wymagający od przynajmniej dwóch lat. Historia pokazuje jednak, że lokalne marże po okresie spadku w naturalny sposób się odbudowują. Liczymy się z tym, że czynnikiem wyzwalającym ten proces będzie prawdopodobna konsolidacja rynku poprzez przejęcie jednego konkurenta przez drugiego. Racjonalnie

działające firmy na świecie wiedzą, że wojna cenowa jest ostatnią rzeczą, do której warto dążyć - wskazał Przybyło.

"Już jednak teraz, dzięki dywersyfikacji biznesu oraz silnej pozycji rynkowej z licznymi trwałymi przewagami konkurencyjnymi wypracowaliśmy w minionym kwartale, podobnie jak w poprzednich okresach, solidne wyniki finansowe - podkreślił członek zarządu ds. finansowych w AB Grzegorz Ochędzan, cytowany w komunikacie.

W I-III kw. r. fin. 2018/2019 (1 lipca 2018 - 31 marca 2019 r.) spółka miała 45,58 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 48,83 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6 723,41 mln zł w porównaniu z 6 452,58 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w III kw. r. fin. 2018/2019 wyniósł 31,4 mln zł wobec 34,44 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)