LPP miało 30,64 mln zł straty netto w II kw. r.obr. 2020/2021

LPP odnotowało 30,64 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. r. obr.  2020/2021 (1 maja - 31 lipca 2020) wobec 31,94 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku, podała spółka w raporcie.

Obraz

Zysk operacyjny wyniósł 32,3 mln zł wobec 185,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 129,3 mln zł w II kw. r.obr. 2020/2021 r. wobec 2 344,75 mln zł rok wcześniej.

W I poł. roku obrotowego 2020/2021 (trwającego od 1 lutego do 31 lipca 2020 r.) spółka miała 392,63 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 55,24 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 307,9 mln zł w porównaniu z 4 165,4 mln zł rok wcześniej.

"W I półroczu 2020/21 na wyniki finansowe grupy kapitałowej istotny wpływ miały nietypowe okoliczności, mające charakter precedensowy. Okoliczności te spowodowane były wybuchem i rozprzestrzenianiem się pandemii COVID-19 w krajach w których grupa jest obecna" - czytamy w raporcie.

"Przychody grupy kapitałowej w I półroczu 2020/21 zostały osiągnięte dzięki przychodom pięciu marek uzyskanym z ich sklepów stacjonarnych i internetowych. Jednocześnie przychody te były o około 21% niższe od uzyskanych przez grupę w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek przychodów wynikał z zamknięcia w I półroczu 2020/21 na około 2 miesiące niemalże wszystkich sklepów stacjonarnych grupy odpowiadających do tej pory za około 90% generowanej sprzedaży. Zamknięcia sklepów były spowodowane decyzjami rządów poszczególnych państw w których działa grupa kapitałowa, a same decyzje były następstwem rozprzestrzeniania się pandemii wirusa COVID-19 i koniecznością wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu obiektów handlowo-usługowych (gdzie grupa posiada sklepy stacjonarne)" - czytamy w raporcie.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) zarówno w I półroczu jak i II kwartale 2020/21 zmalały odpowiednio o 45,9% i 36,5%, dodano.

"W I półroczu 2020/21 GK LPP osiągnęła ze sprzedaży internetowej 1 005 mln zł przychodów, tj. 123,1% więcej niż przed rokiem. Trzycyfrowy wzrost sprzedaży internetowej to efekt migracji klientów z tradycyjnego kanału sprzedaży do kanału on-line. Trend ten mimo, że zauważalny od pewnego czasu przyspieszył w momencie wybuchu pandemii COVID-19. Zakupy internetowe stały się alternatywą wobec tradycyjnych sklepów, które zaprzestały swojej działalności na około 2 miesiące. Jednocześnie ponowne otwarcie sklepów stacjonarnych nie spowodowało spadku popularności kanału on-line, do którego przekonali się również klienci do tej pory preferujący zakupu w tradycyjny sposób. Efektem tej sytuacji jest wzrost znaczenia przychodów z kanału internetowego w całościowych przychodach grupy, które w I półroczu 2020/21 stanowiły 30,4% sprzedaży całościowej GK. Jednocześnie około 50% sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju, co stanowiło 33,5% przychodów z Polski" - czytamy dalej.

Na koniec I półrocza 2020/21 GK LPP oferowała klientom swoje produkty w 1 779 salonach o łącznej powierzchni 1 304,9 tys. m2. W porównaniu z I półroczem ubiegłego roku powierzchnia sklepów stacjonarnych grupy wzrosła o 14,9%. Na koniec I półrocza 2020/21 poza granicami Polski znajdowało się 913 sklepów grupy o powierzchni 770,8 tys. m2.

Wydatki inwestycyjne (CAPEX) w I półroczu 2020/21 wyniosły 353,3 mln zł tj. ok. 16% mniej w stosunku do I półrocza roku poprzedniego. Niższe nakłady inwestycyjne były efektem decyzji zarządu spółki o redukcji przez grupę wydatków inwestycji ze względu na wybuch pandemii COVID-19 i niepewność sytuacji makroekonomicznej w krajach działalności grupy, wskazano.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2020/2021 wyniosła 199,75 mln zł wobec 33,55 mln zł straty rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Wybrane dla Ciebie
Zmowa przy sprzedaży maszyn rolniczych. UOKiK nałożył potężną karę na osiem spółek
Zmowa przy sprzedaży maszyn rolniczych. UOKiK nałożył potężną karę na osiem spółek
Producenci ciast zadłużeni po uszy. "Problemy finansowe coraz poważniejsze"
Producenci ciast zadłużeni po uszy. "Problemy finansowe coraz poważniejsze"
Inflacja w listopadzie w punkt z prognozą. Są ostateczne dane
Inflacja w listopadzie w punkt z prognozą. Są ostateczne dane
Na Zakopiance znów utrudnienia. "Zamykamy jezdnię w kierunku Zakopanego"
Na Zakopiance znów utrudnienia. "Zamykamy jezdnię w kierunku Zakopanego"
Polska zbrojeniówka idzie jak burza. Na rynku rządzą dwaj giganci
Polska zbrojeniówka idzie jak burza. Na rynku rządzą dwaj giganci
Rekordowe ceny miedzi. Analitycy J.P. Morgan stawiają sprawę jasno: deficyt jest nieunikniony
Rekordowe ceny miedzi. Analitycy J.P. Morgan stawiają sprawę jasno: deficyt jest nieunikniony
Niższe rachunki. Minister: to ostatni dzień na wniosek. Oto co trzeba zrobić
Niższe rachunki. Minister: to ostatni dzień na wniosek. Oto co trzeba zrobić
Ropa drożeje. Doniesienia z chińskiej gospodarki podbijają ceny
Ropa drożeje. Doniesienia z chińskiej gospodarki podbijają ceny
Tyle kosztuje leczenie jednego pacjenta w Polsce. NFZ ujawnia kwotę
Tyle kosztuje leczenie jednego pacjenta w Polsce. NFZ ujawnia kwotę
Costa Coffee bliska upadłości. Coca-Cola szuka ratunku dla sieci kawiarni
Costa Coffee bliska upadłości. Coca-Cola szuka ratunku dla sieci kawiarni
"Najcenniejsze aktywo Rosji w Europie". Ukraiński minister mocno o Orbanie
"Najcenniejsze aktywo Rosji w Europie". Ukraiński minister mocno o Orbanie
Media: Białoruś musi przyjąć każdą pomoc. Walczy o gospodarcze przeżycie
Media: Białoruś musi przyjąć każdą pomoc. Walczy o gospodarcze przeżycie