LPP: Spadek obrotów o max. 15% w r.obr. 2020/2021, później dynamiczny wzrost

LPP oczekuje, że rok 2020/2021 zakończy się spadkiem przychodów nie większym niż 15% r/r, a marża brutto wyniesie w przedziale 50-51%, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. W kolejnym roku spółka oczekuje jednak już wzrostu obrotów do poziomu kilkunastu miliardów złotych. 

Obraz

"Ze względu na pandemię nasze skonsolidowane przychody spadną o maksymalnie 15% w całym roku, biorąc pod uwagę także kolejne ogłoszone lockdowny w różnych krajach. Z kolei marża brutto wyniesie 50-51% i jest to niewielkie podwyższenie naszych wcześniejszych oczekiwać, a będzie to wynikiem mniejszych zapasów" - powiedział Lutkiewicz podczas wideokonferencji.

W październiku spółka informowała, że marża brutto może się kształtować w tym roku w przedziale 47-49%.

Według Lutkiewicza, obecne ograniczenia wprowadzane i zapowiadane w rożnych krajach spowodują, że IV kw. (dla spółki jest to listopad, grudzień, styczeń) będzie słabszy. "Dla nas styczeń zawsze był słaby, a teraz obawiamy się, że może być jeszcze gorszy niż w ubiegłym roku i ten wynik finansowy będzie niski" - dodał wiceprezes.

Lutkiewicz zwrócił uwagę, że w przypadku e-commerce może nastąpić wyższa dynamika sprzedaży niż zakładane wcześniej nieco ponad 2 mld zł.

"Zakładamy ponad 2 mld zł sprzedaży z e-commerce w całym roku. Wydaje nam się, że po 11 miesiącach, po grudniu, osiągniemy ten cel, a styczeń zrobi nam tę 'górkę'" - powiedział Lutkiewicz.

Wiceprezes zwrócił uwagę, że ze względu na pandemię nie uda się spółce zanotować w tym roku oczekiwanych wcześniej skonsolidowanych przychodów na poziomie około 9 mld zł.

"Raczej będzie to 8 mld zł, może 8 mld zł z pewnym kawałkiem. W przyszłym roku chcielibyśmy jednak powrócić do w miarę normalnego roku i obrotów na poziomie kilkunastu miliardów złotych, co związane będzie z nowymi otwarciami w różnych krajach, jak i wyższą dynamiką sprzedaży w e-commerce" - dodał wiceprezes.

Spółka zakłada w tym roku wzrost powierzchni sprzedaży o 16% i zakłada podobny wzrost w następnym roku obrachunkowych 2021/22.

"W przyszłym roku zakładamy wzrost powierzchni sprzedaży o 15%, jeżeli chodzi o sklepy stacjonarne, ale w e-commerce spodziewamy się wzrostu nawet o 50% r/r" - dodał wiceprezes.

Wcześniej spółka poinformowała, że w I-III kw. r.obr. 2020/2021 zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 5753,66 mln zł w porównaniu z 6497,49 mln zł rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Wybrane dla Ciebie
Pracowałeś przed 1999 r.? ZUS przypomina. Tak można zwiększyć emeryturę
Pracowałeś przed 1999 r.? ZUS przypomina. Tak można zwiększyć emeryturę
Ukradł 70 metrów kabla. Doprowadził do chaosu na kolei w Czechach
Ukradł 70 metrów kabla. Doprowadził do chaosu na kolei w Czechach
Blue City na rozdrożu. W grze nawet wyburzenie galerii
Blue City na rozdrożu. W grze nawet wyburzenie galerii
Złoto może pobić kolejny rekord. Banki prognozują cenę
Złoto może pobić kolejny rekord. Banki prognozują cenę
Rosyjska gospodarka się chwieje. Analitycy powiedzieli, czy skłoni to Putina do pokoju
Rosyjska gospodarka się chwieje. Analitycy powiedzieli, czy skłoni to Putina do pokoju
Prezydent Brazylii zabrał głos ws. umowy UE z Mercosurem. Wezwał do odwagi
Prezydent Brazylii zabrał głos ws. umowy UE z Mercosurem. Wezwał do odwagi
Drogi przyszłości. Naukowcy opracowali nowy asfalt. Jest zdolny do samonaprawy
Drogi przyszłości. Naukowcy opracowali nowy asfalt. Jest zdolny do samonaprawy
Paliwo lotnicze z pomidorów? Europa może zadziwić świat
Paliwo lotnicze z pomidorów? Europa może zadziwić świat
Święta w obcych krajach. Branża wskazała, gdzie Polacy lecą na Gwiazdkę i Sylwestra
Święta w obcych krajach. Branża wskazała, gdzie Polacy lecą na Gwiazdkę i Sylwestra
Ostatnia niedziela handlowa przed świętami
Ostatnia niedziela handlowa przed świętami
Musk triumfuje w sądzie. Jedną decyzją majątek urósł o 139 mld dolarów
Musk triumfuje w sądzie. Jedną decyzją majątek urósł o 139 mld dolarów
Zawirowania z dostawami prezentów. Klienci skarżą się na takie praktyki
Zawirowania z dostawami prezentów. Klienci skarżą się na takie praktyki