Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowe prognozy dla rynku gier. Widać efekt koronawirusa

0
Podziel się:

W 2020 roku 2,7 miliarda graczy na świecie wyda 159,3 mld dolarów - prognozuje firma analityczna Newzoo. Największy wzrost wydatków będzie dotyczył gier mobilnych. W 2023 roku rynek gier będzie wart 200 mld dolarów.

Nowe prognozy dla rynku gier. Widać efekt koronawirusa.
Nowe prognozy dla rynku gier. Widać efekt koronawirusa. (Pixabay)

Analitycy Newzoo szacują, że globalny rynek gier w 2020 roku wygeneruje przychody w wysokości 159,3 mld dolarów, co oznacza wzrost rok do roku o 9,3 proc. Ich zdaniem, w czasie epidemii koronawirusa gry stały się dla wielu ucieczką i wypełnieniem czasu, a wydatki na nie wzrosły. Drugim istotnym czynnikiem, który ma wpływ na prognozy na ten rok jest planowane wprowadzenie konsoli kolejnej generacji - Playstation oraz Xbox'a.

W wyniku pandemii wszystkie segmenty gier odnotowały wzrost przychodów, ale największy wzrost odnotowano w grach mobilnych. W sumie w 2020 roku gry mobilne wygenerują przychody w wysokości 77,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rok do roku.

Zdaniem analityków, istnieje kilka powodów, dla których gry mobilne będą cieszyły się większym wzrostem przychodów niż gry na PC i konsole. Gry mobilne mają najniższą barierę wejścia: ponad dwie piąte światowej populacji ma smartfona, a wiele tytułów mobilnych jest dostępnych za darmo. Drugim jest tymczasowe zamknięcie kawiarni dla graczy z powodu pandemii. Po trzecie, proces tworzenia aplikacji mobilnych jest mniej złożony, a zatem rzadziej występują opóźnienia z powodu zakłóceń związanych z COVID-19.

Zaangażowanie w gry mobilne wzrośnie jeszcze szybciej niż przychody. Analitycy zauważają, że trudno przekonwertować graczy mobilnych na płatników. Ogółem w 2020 roku będzie 2,6 miliarda mobilnych graczy, z czego tylko 38 proc. zapłaci za gry. Oczekują również, że korekta po pandemii będzie najbardziej widoczna właśnie w segmencie mobilnym ze względu na niższą barierę wejścia i wynikającą z tego niższą barierę wyjścia.

Przychody z gier konsolowych wzrosną o 6,8 proc. rok do roku do 45,2 mld dolarów, z ponad 729 milionami graczy. Analitycy spodziewają się problemów z dystrybucją fizyczną gier. Część premier może być w związku z tym przekładana, tak jak miało to miejsce w przypadku dwóch gier na konsolę: "The Last of Us 2" oraz "Ghost of Tsushima".

Wartość rynku gier komputerowych, napędzanego przez 1,3 miliarda graczy, wzrośnie natomiast w 2020 roku o 4,8 proc. rok do roku do 36,9 mld dolarów. Wzrost ten można niemal w całości przypisać ograniczeniom związanym z epidemią.

We wszystkich trzech segmentach (na komputery PC, konsole i urządzenia mobilne) prawie połowa wydatków konsumenckich na gry w 2020 roku będzie pochodzić z Chin i USA. Wzrost będzie jednak napędzany przez rynki wschodzące w regionach takich jak Ameryka Łacińska i Azja-Pacyfik w Nadchodzących latach.

Rynek gier będzie nadal rósł w kolejnych latach, przekraczając 200 mld dolarów na koniec 2023 roku. Ze względu na nową generację konsol wzrost przychodów z gier konsolowych będzie stale rósł z każdym rokiem. Gry mobilne będą nadal najszybciej rozwijającym się segmentem.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

wiadomości
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)