Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Oddziały PKO BP od nowego roku w czterech krajach. Bank celuje w słowackie firmy

14
Podziel się:

PKO BP otworzy swój pierwszy oddział na Słowacji. Od początku przyszłego roku będzie obsługiwał firmy. A na tym nie kończą się ambitne plany ekspansji zagranicznej największego polskiego banku.

Zbigniew Jagiełło stoi na czele największego polskiego banku.
Zbigniew Jagiełło stoi na czele największego polskiego banku. (East News, JACEK DOMINSKI/REPORTER)

PKO BP otworzył pierwszy zagraniczny oddział korporacyjny w grudniu 2015 roku w Niemczech, zaś kolejny w Czechach - w kwietniu 2017 roku. Następny oddział zostanie uruchomiony na Słowacji na początku 2020 roku - czytamy w komunikacie.

- To będzie oddział typowo sprzedażowy, który będzie korzystał ze wsparcia biura w Warszawie i Pradze. Chcemy rozpocząć działalność w styczniu 2020 roku, po to, aby wejść w okres raportowy od początku roku, ale już jesteśmy gotowi, by rozpocząć działalność operacyjną. Przyjęliśmy założenie, że oddział słowacki będzie samodzielną jednostką biznesową - powiedział wiceprezes PKO BP Maks Kraczkowski podczas spotkania z dziennikarzami w Pradze.

- Chcemy rok 2020 zamknąć setką klientów w oddziale korporacyjnym na Słowacji - dodał.

Kraczkowski podtrzymał, że w planach jest otwarcie kolejnego oddziału korporacyjnego w Europie w przyszłym roku, ale nie zdradził szczegółów.

Zobacz także: Jakub Papierski, wiceprezes PKO BP: „W ostatnich 25 latach nie zmarnowaliśmy ani kwartału”

- Już wiemy, że w 2020 roku będziemy występowali o zgody korporacyjne na kolejne destynacje. To jest kwestia najbliższych dwóch miesięcy, kiedy poinformujemy o zgodach na kolejne oddziały. To będzie minimum jedna nowa destynacja. Zależy nam na budowaniu portfela w taki sposób, by był on bezpieczny, sprzyjał rozwojowi i przynosił korzyści dla grupy kapitałowej. Nastawiamy się na czysty biznes - podkreślił wiceprezes.

Wskazał, że "apetyty związane z oddziałami zagranicznymi to jest początek", a wynik na działalności bankowej z tego obszaru rośnie z roku na rok.

- Nasze estymacje dotyczące liczby klientów w oddziale niemieckim okazały się chybione, bo spodziewaliśmy się mniejszej liczby klientów. Od 2016 roku przybyło nam 150 klientów korporacyjnych w tym oddziale. W roku 2019 możemy mówić, że wykonanie planu przez oddział było ponad dwukrotnie lepsze od tego, które zakładaliśmy. Mamy poniżej 200 klientów korporacyjnych, ale za chwilę to się zmieni - powiedział Kraczkowski.

Dodał, że średnioroczny wzrost liczby klientów w oddziale we Frankfurcie wyniósł 61 proc. w latach 2016-2019.

Kraczkowski podkreślił, że wyniki uzyskane przez oddział praski również były lepsze od oczekiwań. Bank zbliża się do 200 klientów korporacyjnych. Wśród nich przeważają duże firmy. Większość - 70 proc. - to polskie firmy obsługiwane w oddziale czeskim, a 30 proc. to firmy czeskie.

Jak podkreślił wiceprezes PKO BP, koncepcja biznesu międzynarodowego banku jest oparta o ścisłą współpracę między placówkami zagranicznymi.

- Przyjęliśmy założenie, że rozwój oddziałów zagranicznych ma służyć budowaniu dobrego wyniku banku, pogłębianiu relacji z klientami w Polsce, którzy oczekują, że będziemy ich finansowali, ale też wspierali w zakresie fuzji i przejęć. W ramach koncepcji rozwoju zagranicznego organizacji bazujemy na kadrze lokalnej - powiedział Kraczkowski.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(14)
Tomek188
4 lata temu
Dobry szef banku zapewnia rowój dla tej instytucji!
vitex
4 lata temu
w tym banku sa sami odpowiedni ludzie na odpowiednich stanowiskach!
Wilder
4 lata temu
Wartość instytucji wzrasta wraza z doświadczeniem managera, który nią kieruje. Nic dziwnego, że PKO ma takie statystyki obecnie i porywa się na zmiany
Portex
4 lata temu
Jagiełło rozwija i inwestuje w swój bank jak najlepiej się da
Bartek
4 lata temu
Według mnie PKO zawierając umowę najmu z Cavatina Holdingto dało wyraz ogromnego zaufania i potwierdziło tym samym silną pozycję spółki na rynku nieruchomości