Orlen Paliwa i PKP Cargo podpisały list intencyjny o współpracy

Warszawa, 04.04.2019 (ISBnews) - PKP Cargo i Orlen Paliwa podpisały list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie wykorzystania potencjału obu firm w obszarze transportu, infrastruktury kolejowej i logistyki paliw, poinformowały spółki.

Obraz

"To kolejny etap rozwoju naszej współpracy na polu handlowym i logistycznym" - powiedział członek zarządu PKN Orlen ds. handlu hurtowego i międzynarodowego Michał Róg na konferencji prasowej.

"Wydajemy około 200 mln zł rocznie na paliwa do lokomotyw spalinowych. Dzięki tej współpracy, która powinna zostać sfinalizowana umową w najbliższych miesiącach, chcemy płacić za paliwo mniej niż płacilibyśmy bez niej" - powiedział dziennikarzom prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz w kuluarach konferencji.

"To będą zauważalne oszczędności, które powinniśmy osiągnąć już w tym roku, ale znaczna część elementów optymalizacyjnych pojawi się w roku 2020" - dodał.

Projekt będzie dotyczył w szczególności terminowych dostaw paliw płynnych do obsługi lokomotyw spalinowych, optymalnego rozmieszczenia punktów tankowania wzdłuż traktów kolejowych oraz zapewnienia tzw. mobilnych stacji tankowania paliw, podano w komunikacie.

Jak podkreślił prezes Orlen Paliwa Łukasz Hołubowski, spółka z Grupy Orlen dostarcza 100% paliwa kupowanego przez PKN Cargo. "Mamy wytypowane trzy testowe punkty wewnętrznych stacji paliw" - powiedział.

Orlen Paliwa to spółka w 100% zależna od PKN Orlen, funkcjonująca pod obecną nazwą od listopada 2012 r. Spółka zapewnia w ramach Grupy Orlen pełną obsługę w zakresie zakupu oraz dostawy paliw.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2018 r. miało 5 183 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Wybrane dla Ciebie
Wraca spór o Turów. Czesi domagają się od Polski działań
Wraca spór o Turów. Czesi domagają się od Polski działań
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
Trump: CNN musi zostać sprzedana
Trump: CNN musi zostać sprzedana
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Poważny wyciek ropy.  Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Poważny wyciek ropy. Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę