Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PIOT: Płace w sektorze tekstylnym rosły o ok. 8%, odzieżowym - o ok. 6% w 2019r.

0
Podziel się:

Płace w sektorze tekstylnym i odzieżowym utrzymały tendencję wzrostową w 2019 r. - w tekstyliach o ok. 8%, a w odzieży - ok. 6%, poinformował prezes "PIOT" Związku Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego Tadeusz Wawrzyniak. Obecnie Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP (DG GROW) oraz Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) prowadzą projekt mający na celu zwiększenie zatrudnienia w tym przemyśle.

PIOT: Płace w sektorze tekstylnym rosły o ok. 8%, odzieżowym - o ok. 6% w 2019r.

"Zatrudnienie w polskim sektorze odzieżowym i tekstylnym wyniosło w 2018 roku 116 tys. osób - Polska jest 3. pracodawcą sektora w Europie. Małe i średnie przedsiębiorstwa z branży systematycznie poszukują nowych pracowników i są atrakcyjnym pracodawcą - średnie wynagrodzenie wzrosło w ostatnim czasie o ok. 10% i waha się w granicach 3-4 tys. zł brutto miesięcznie" - czytamy w komunikacie.

Polski rynek odzieżowy i tekstylny uważany jest za jeden z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowej i Wschodniej. Polska zajmuje 8. miejsce pod względem produkcji odzieżowej na tle 28 państw UE - w 2018 r. polska produkcja osiągnęła poziom 22,1 mld zł, czyli o 5,6% więcej wobec roku poprzedniego. Wzrosły też nakłady na inwestycje: w branży tekstylnej o 11% i wyniosły 500 mln zł, a odzieżowej aż o 34% - do 100 mln zł, przypomniano.

"Polska jest krajem wymienianym wśród kluczowych dla sektora TCLF - obok takich państw, jak: Włochy, Hiszpania, Rumunia, Portugalia czy Niemcy. Dane wskazują, że przemysł tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy jest istotny w codziennym życiu Polaków, którzy przeznaczają 10% miesięcznych zarobków na zakupy odzieży i obuwia. Co piąty Polak śledzi blogi modowe lub pokazy mody czy influencerów, a najważniejszym elementem ubioru zdaniem Polaków jest obuwie, do którego uwagę przykłada blisko 40% osób. Przemysł ten jest także atrakcyjnym pracodawcą, a jego atuty to wysoki poziom eksportu, elastyczność producentów, jakość wyrobów i świadczonych usług oraz innowacje produktowe i technologiczne" - powiedział Wawrzyniak, cytowany w komunikacie.

Polski sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) ma wciąż duży potencjał rozwoju - Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP (DG GROW) oraz Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) prowadzą projekt mający na celu zwiększyć zatrudnienie w tym przemyśle.

"Celem kampanii finansowanej przez Komisję Europejską "Plan współpracy sektorowej w zakresie umiejętności. Rozwój kariery w sektorze tekstylnym/odzieżowym/skórzanym/obuwniczym" jest promowanie wśród osób poszukujących pracy - koncentrując się w szczególności na osobach do 30 roku życia - zatrudnienia w przemyśle TCLF, który wyróżnia się jako jeden z najbardziej strategicznych sektorów gospodarki UE. Ma on kluczowe znaczenie dla rozwoju innych dziedzin gospodarki, takich jak: budownictwo, rolnictwo, transport i drogownictwo oraz medycyna - jest też istotny dla zapewnienia bezpieczeństwa służb specjalnych i obronności kraju" - czytamy w materiale.

Kampania to seria wizyt, spotkań i dni otwartych w szkołach ogólnokształcących, zawodowych, firmach i stowarzyszeniach TCLF w krajach UE. Celem jest rozwój świadomości o spectrum działania sektora wśród potencjalnych nowych pracowników, studentów czy uczniów szkół. Grupa ekspertów pochodzących z każdego państwa członkowskiego odwiedzi szkoły i instytucje szkoleniowe, by zaprezentować sektor i odpowiedzieć na wszystkie pytania studentów oraz uczniów. Kampania ma na celu podniesienie świadomości na temat możliwości podjęcia pracy i rozwoju kariery w sektorach TCLF, a także poinformowanie o wysokim poziomie zatrudnienia, atrakcyjnym środowisku pracy i zrównoważonym rozwoju w tych sektorach przemysłu, podano także w komunikacie.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)