PKP Cargo spodziewa się podobnych jak w I kw. inwestycji w kolejnych okresach

PKP Cargo spodziewa się, że nakłady inwestycyjne będą w kolejnych kwartałach 2019 r. na podobnym, lub nieznacznie niższym poziomie niż w I kw. br., gdy sięgnęły blisko 250 mln zł, poinformował prezes Czesław Warsewicz. Zastrzegł jednak, że nakłady będą dostosowywane do potrzeb rynku i nadrzędnego celu, jakim jest założony na br. poziom EBITDA.

Obraz

"Poziom nakładów inwestycyjnych w kolejnych kwartałach powinien być podobny lub nieznacznie niższy niż w I kw., przy czym będziemy go dostosowywać do sytuacji rynkowej i zapotrzebowania na wagony" - powiedział Warsewicz dziennikarzom.

"Naszym kluczowym celem jest zrealizowanie prognozowanej EBITDA i wszystkie inne działania są do tego dostosowane" - podkreślił.

W marcu spółka podała prognozę 1 152,8 mln zł skonsolidowanej EBITDA na 2019 r. wobec 907 mln zł EBITDA rok wcześniej. W I kw. 2019 r. raportowana EBITDA sięgnęła 259 mln zł.

Warsewicz ocenił, że w I kw. EBITDA grupy była zgodna z założeniami i pozwala podtrzymać prognozę całoroczną.

W raporcie grupa podała, że za I kwartał 2019 r. poniosła nakłady inwestycyjne na nabycie rzeczowych aktywów trwałych oraz wartości niematerialnych w formie zakupów, modernizacji oraz tzw. komponentu remontowego (naprawy okresowe taboru P4 i P5 oraz przeglądy okresowe taboru P3) w wysokości 249,6 mln zł, tj. więcej o 88,4% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. Największa część nakładów inwestycyjnych w I kwartale 2019 r. w grupie została przeznaczona na realizację zadań inwestycyjnych związanych z taborem, głównie na naprawy okresowe (P4 i P5) i przeglądy okresowe (P3) taboru, modernizację lokomotyw oraz zakupy wagonów - łącznie 240,4 mln zł (tj. 96,3 % nakładów inwestycyjnych razem). Ponadto poniesiono również nakłady na informatyzację, tj. zakup sprzętu komputerowego i wartości niematerialnych (oprogramowania) na poziomie 1 mln zł, na budownictwo inwestycyjne na poziomie 3,3 mln zł, na zakupy pozostałych maszyn, urządzeń oraz pozostałego wyposażenia warsztatowego i biurowego na poziomie 4,9 mln zł.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Trump: USA przejęły "największy" tankowiec u wybrzeży Wenezueli
Poważny wyciek ropy.  Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Poważny wyciek ropy. Awaria rurociągu niedaleko granicy z Polską
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Obniżka stóp procentowych w USA. Trzeci raz w tym roku
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Ukraina otrzyma 1,3 mld euro. To wsparcie na zakup gazu
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Żądają uwolnienia litewskich ciężarówek. Straty liczone są w milionach euro
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Wiceprzewodniczący PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
Sankcje przeciwko Lukoil opóźnione. USA ustanawia nową datę
4,2 mld euro dla Ukrainy. Europa nie wypełnia luki po spadku pomocy USA
4,2 mld euro dla Ukrainy. Europa nie wypełnia luki po spadku pomocy USA
Podatek od spadków i darowizn. Ważna zmiana. Jest ruch Senatu
Podatek od spadków i darowizn. Ważna zmiana. Jest ruch Senatu
Statek floty cieni zatrzymany. Woził zboże z okupowanego przez Rosję Krymu
Statek floty cieni zatrzymany. Woził zboże z okupowanego przez Rosję Krymu
Konflikt w NBP. Nowe oświadczenie członków zarządu. "Sprzeciwiamy się"
Konflikt w NBP. Nowe oświadczenie członków zarządu. "Sprzeciwiamy się"
Nowy kryzys w Grecji. Dotacje z UE wstrzymane, a rolnicy blokują
Nowy kryzys w Grecji. Dotacje z UE wstrzymane, a rolnicy blokują