Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska:Wzrost wolumenu w kanale 'Odbiór w Punkcie' wyniósł 130% w I półr.

0
Podziel się:

Warszawa, 11.07.2019 (ISBnews) - Poczta Polska odnotowała ponad dwukrotny wzrost w skali roku przesyłek trafiających do punktów odbioru w pierwszym półroczu 2019 r. Oznacza to, że co czwarta nadana paczka trafiła do sieci, którą tworzą placówki pocztowe, sklepy Żabka/Freshmarket, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki Ruchu. W całej Polsce jest już ponad 11,6 tys. takich punktów, podała Poczta.

Poczta Polska:Wzrost wolumenu w kanale 'Odbiór w Punkcie' wyniósł 130% w I półr.

Poczta Polska odnotowała największą dynamikę wzrostu wolumenów odbiorów przesyłek na stacjach PKN Orlenu oraz w sklepach Żabka. Jednocześnie utrzymuje się mocny wzrostowy trend odbiorów przesyłek w placówkach pocztowych, gdzie odbierana jest ponad połowa skierowanego do sieci click&collect wolumenu paczek, podano.

"Wspólnie z naszymi partnerami stworzyliśmy największą w Polsce sieć click&collect, która idealnie wpisała się w oczekiwania kupujących w internecie. Dzięki niej nasi klienci mogą sami zdecydować kiedy i gdzie odbiorą swoje przesyłki. Przygotowaliśmy rozwiązanie, które docenia coraz większa liczba klientów. Badania pokazują, że wraz z rozwojem eCommerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach ta tendencja się utrzyma. W związku z tym nadal będziemy doskonalić technologicznie oraz rozwijać naszą sieć click&collect" - powiedział wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel.

Do sieci Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej w I półroczu br. nadano prawie taki sam wolumen przesyłek jak w całym roku 2018.

W związku z dynamicznie rozwijającym się w Polsce e-handlem Poczta Polska planuje zwiększyć liczbę punktów o kolejnych kilkaset, zwłaszcza w obszarach o dużym potencjale na tą formę dostaw, by do końca tego roku do sieci click&collect należało ponad 12,5 tys. punktów odbioru.

"W każdym miesiącu pierwszego półrocza 2019 roku dynamika usługi odbiór w Punkcie utrzymywała się na poziomie ponad 200%. Nasza strategia zakłada podwojenie przychodów z rynku KEP w perspektywie 2023 roku, które obecnie wynoszą prawie 1 mld zł rocznie. Dzięki dalszemu rozwojowi usługi Odbiór w Punkcie jesteśmy w stanie osiągnąć założone cele" - powiedział także Kurdziel.

W porównaniu do danych z ubiegłego roku w pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku spółka odnotowała wzrost wolumenów usług paczkowo-kurierskich, przy czym najwyższy jest w usługach kurierskich (+20,9% r/r), podsumowano.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,5 tys. placówek.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)