Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Rząd przyjął Program rozwoju transportu na Podtatrzu do 2030 r.

0
Podziel się:

Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Programu rozwoju systemu transportowego na obszarze Podtatrza do 2030 roku, przedłożoną przez ministra infrastruktury, podało Centrum Informacyjne Rządu (CIR).

Rząd przyjął Program rozwoju transportu na Podtatrzu do 2030 r.
(GDDKiA)
bEsqDPmd

"Rząd chce poprawić dostęp do regionu Podtatrza, przy jednoczesnym zachowaniu jego walorów kulturowych i środowiskowych. W tym celu modernizowana będzie infrastruktura komunikacyjna oraz budowany system transportowy z wykorzystaniem niskoemisyjnego transportu zbiorowego" - czytamy w komunikacie.

Program obejmie teren dwóch powiatów: tatrzańskiego i nowotarskiego, wraz z gminami: Zakopane, Bukowina Tatrzańska, Poronin, Kościelisko, Biały Dunajec, Nowy Targ, miasto Nowy Targ, Rabka-Zdrój, Szczawnica, Czarny Dunajec, Czorsztyn, Jabłonka, Krościenko nad Dunajcem, Lipnica Wielka, Łapsze Niżne, Ochotnica Dolna, Raba Wyżna, Spytkowice, Szaflary, wymieniono.

"Obszar ten charakteryzuje się znacznym ruchem turystycznym. Przykładowo - w okresach poza sezonem (marzec - maj oraz październik - listopad) natężenie ruchu na drodze krajowej nr 7 osiągało poziom ok. 16 tys. pojazdów w ciągu doby, podczas gdy w najwyższym sezonie (lipiec - sierpień) było to ok. 24 tys. pojazdów na dobę. Tylko w samym 2018 r. Tatrzański Park Narodowy odwiedziło blisko 4 mln osób" - podkreślono w materiale.

bEsqDPmf

Program będzie koordynowany przez Forum Współpracy dla Podtatrza pod przewodnictwem przedstawicieli samorządu województwa małopolskiego z udziałem władz powiatowych i gminnych oraz Ministerstwa Infrastruktury, dodano.

Program zakłada m.in. budowę i modernizację linii kolejowych, budowę i modernizację dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, budowę parkingów P&R i węzłów przesiadkowych, zakup i wymianę taboru kolejowego i autobusowego, rozwój połączeń kolejowych (w szczególności Podhalańskiej Kolei Regionalnej) i rozwój siatki połączeń autobusowych, w tym dowozowych do przystanków kolejowych i powiązanych z transportem kolejowym oraz transgranicznych i integrację rozkładów jazdy, wymienia CIR.

bEsqDPmG
budownictwo
nieruchomości
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)