Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spółki Uniqa w Polsce zebrały 1,32 mld zł składki w 2018 r.

0
Podziel się:

Warszawa, 21.03.2019 (ISBnews) - Spółki ubezpieczeniowe Uniqa w Polsce wypracowały 62,9 mln zł zysku brutto w 2018 r., zaś składka przypisana sięgnęła 1,32 mld zł. Największą część rocznej sprzedaży wys. 545 mln zł (wzrost o 9% r/r wzrost odnotowano w ubezpieczeniach dla dużego biznesu, podała Uniqa.

Spółki Uniqa w Polsce zebrały 1,32 mld zł składki w 2018 r.

"W towarzystwie życiowym wynik finansowy podwoił się w porównaniu z 2017 r. do 8,4 mln zł. Biznes ubezpieczeń majątkowych dał o 12% wyższy zysk brutto, który wyniósł 54,5 mln zł. Uniqa wzrosła w segmencie klientów korporacyjnych (Uniqa dla Biznesu), jak również klientów z sektora mieszkalnictwa (Uniqa dla Mieszkalnictwa). Łącznie zebraliśmy 1,32 mld zł składki, wobec 1,86 mld zł w 2017 r. Spadek wynika z zamierzonego wycofania się ze sprzedaży produktów ze składką jednorazową" - czytamy w komunikacie.

Najszybciej rosła sprzedaż w ubezpieczeniach skierowanych do sektora mieszkalnictwa. Przypis składki w segmencie dla Uniqa Mieszkalnictwa zwiększył się o 10% do 250 mln zł. Z kolej największą część rocznej sprzedaży - 545 mln zł - oraz 9-proc. wzrost odnotowano w ubezpieczeniach dla dużego biznesu, czyli w segmencie Uniqa dla Biznesu.

"O ponad 30% zwiększyła się nasza skuteczność w przetargach. Mocną pozycję utrzymujemy także w gwarancjach. W segmencie Uniqa dla Biznesu testowaliśmy także nowe narzędzie do ofertowania, sprzedaży i obsługi ubezpieczeń grupowych na życie, które już wkrótce zostanie wdrożone" - powiedział wiceprezes ds. sprzedaży Adam Łoziak, cytowany w komunikacie.

Składka zebrana w biznesie majątkowym i komunikacyjnym wyniosła 1200,7 mln zł w 2018 r. i była o 7,1% wyższa niż rok wcześniej (1 120,7 mln zł).

"W ubezpieczeniach komunikacyjnych wzrost sprzedaży wyniósł 4,6%, na co przełożył się przede wszystkim skok wartości zebranej składki w ubezpieczeniach OC (o 6,8%). Natomiast w ubezpieczeniach majątkowych sprzedaż rosła szybciej i skoczyła o 9,8%. Wpływ miały tu głównie wzrosty w: ubezpieczeniach wypadkowych oraz assistance, ubezpieczeniach technicznych, produktach majątkowych związanych z sektorem mieszkalnictwa, gwarancjach finansowych, ubezpieczaniu dla małych i średnich przedsiębiorstw" - czytamy dalej.

Zysk brutto - liczony według międzynarodowych standardów rachunkowości - za 12 miesięcy ubiegłego roku wyniósł 54,5 mln zł i był lepszy od wyniku uzyskanego rok wcześniej o 11,8%. Z kolei wynik netto wyniósł 40,9 mln zł, wobec 40,5 mln zł (wzrost o 0,9%).

Szkodowość brutto wyniosła 63% i była niższa od zanotowanej w 2017 r. (63,2%).

"Ta poprawa wynika z malejącej szkodowości ubezpieczeń komunikacyjnych, która byłaby jeszcze bardziej widoczna, gdyby nie kilka dużych i średnich szkód w ubezpieczeniach majątkowych. Cieszy nas, że kolejny rok wypracowujemy zysk techniczny. W 2018 r. wyniósł 38,8 mln zł, wobec 6,1 mln zł rok wcześniej. To efekt dynamicznego wzrostu sprzedaży rentownych ubezpieczeń majątkowych oraz poprawiającej się rentowności ubezpieczeń komunikacyjnych" - powiedział wiceprezes ds. finansów i ryzyka Uniqa Polska Jakub Machnik, cytowany w komunikacie.

W Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie sprzedaż ubezpieczeń sięgnęła 117,5 mln zł w 2018 r. i była niższa niż przed rokiem (744,9 mln zł).

"W segmencie klientów indywidualnych - Uniqa dla Ciebie sprzedaż spadła, co jest wynikiem zamierzonego wycofania się z oferowania produktów na życie ze składką jednorazową. Po wyłączeniu przypisu życiowych ubezpieczeń ze składką jednorazową sprzedaż wzrosła nieznacznie, bo o 0,3%. Warto podkreślić, że w 2018 r. Uniqa rozwijała sprzedaż za pośrednictwem kalkulatorów na stronie internetowej. W 2018 r. była ona o 50% wyższa m.in. dzięki sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet" - czytamy także.

"Spadek składki przypisanej wynika w głównej mierze z zamierzonego wycofania się ze sprzedaży produktów ze składką jednorazową. Sprzedaż w ubiegłym roku realizowana była przede wszystkim w oparciu o produkty ze składką regularną i na tym koncentrujemy się już od pewnego czasu" - podkreślił Machnik.

Przypis ze sprzedaży indywidualnych produktów na życie zwiększył się o 15,2%, do 19,3 mln zł.

W przypadku grupowych ubezpieczeń pracowniczych sprzedaż spadła o 9,6% i wyniosła 65,3 mln zł. Był to spadek planowany ze względu na koncentrację na poprawie rentowności portfela tych ubezpieczeń.

Zysk brutto spółki życiowej za 2018 r. liczony według standardów IFRS wyniósł 8,4 mln zł i był lepszy o 4 mln zł w odniesieniu do 2017 r. Wynik finansowy netto wyniósł z kolei 6,6 mln zł i był lepszy od ubiegłorocznego o 4,3 mln zł.

"Mimo niższego przypisu spółka życiowa podwoiła wynik w porównaniu z poprzednim rokiem. Jest to równocześnie najlepszy wynik w historii życiowego towarzystwa. Wpłynęło na to kilka czynników, m.in. poprawa szkodowości w ubezpieczeniach grupowych, lepsza ocena ryzyka oraz ścisła kontrola kosztów" - powiedział także wiceprezes.

Współczynnik wypłacalności SCR na koniec 2018 r. w przypadku spółki majątkowej wyniósł 171,4% (158% na koniec września 2018 r.). Dla życiowego biznesu ukształtował się on na poziomie 291,8% wobec 276,1% na koniec września 2018 r.

Oba współczynniki są powyżej ich docelowego poziomu zapisanego w strategii ryzyka - 150% dla spółki majątkowej i 175% dla biznesu życiowego, podsumowano.

Uniqa w Polsce reprezentują spółki Uniqa TU SA oraz Uniqa TU na Życie SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - Uniqa Insurance Group AG.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)