Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

The Heart i Mastercard uruchomili spółkę Digital Gateways 

0
Podziel się:

The Heart i Mastercard uruchomili w ramach strategicznej współpracy spółkę Digital Gateways, oferującą cyfrowy onboarding klientów, podał Mastercard. Platforma wykorzystując technologię dostarczaną przez Autenti oraz Identt udostępnia gotowe rozwiązanie m.in. dla instytucji finansowych, które mogą pozyskać klienta bez konieczności fizycznej wizyty w oddziale.

The Heart i Mastercard uruchomili spółkę Digital Gateways 

"Spółka zbudowana przez The Heart jest dedykowana w pierwszej kolejności bankom, ale jej wdrożenie sprawdzi się również w innych branżach. Digital Gateways może zostać wprowadzone wszędzie tam, gdzie wymagana jest weryfikacja klienta na podstawie dokumentu oraz zdalne podpisanie umowy, m.in. ubezpieczenia, fintech, e-commerce, dostawcy usług detalicznych (energia, gaz, firmy kurierskie, itp.) czy carsharing" - czytamy w komunikacie.

Digital Gateways umożliwia jednocześnie cyfrową i bezpieczną weryfikację tożsamości klienta oraz elektroniczny podpis dokumentów. To narzędzie typu "plug&play", które można łatwo zintegrować z infrastrukturą banku, ubezpieczyciela czy dowolnej instytucji finansowej.

"Platforma Digital Gateways to nasza odpowiedź na złożony i czasochłonny proces pozyskiwania klientów, wysokie koszty i zmieniające się regulacje. Technologia zapewnia bezpieczną i zgodną z prawem weryfikację klienta, któremu otwieramy drzwi do cyfrowego świata. Merytoryczne i technologiczne wsparcie Mastercard przy budowaniu tej spółki umożliwiło nam stworzenie rozwiązania łatwego do wdrożenia w różnorodne systemy" - powiedział managing partner The Heart, zarządzający powstawaniem nowych spółek technologicznych Maciej Marszałek, cytowany w komunikacie.

Nowe rozwiązanie działa w modelu "white label" i jako pierwsze zostało wdrożone w Credit Agricole w dedykowanej aplikacji "CA24 Otwórz Konto" służącej do zakładania rachunku osobistego.

"Venture Building, czyli tworzenie zwinnych startupów rozwiązujących wspólne wyzwania rynkowe to aktywność, którą rozpoczęliśmy z The Heart ponad rok temu z przekonaniem, że ten format działania najlepiej odpowiada potrzebom naszych partnerów. Wdrożenie Digital Gateways w Credit Agricole Bank pokazuje, że był to słuszny ruch. Kolejne projekty, które są już na etapie zaawansowanych przygotowań upewniają nas w przekonaniu, że myli się tylko ten, kto nie próbuje, a konkretne rozwiązania ważnych wyzwań integrują środowisko i dają doskonałe rezultaty biznesowe" - powiedział dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe Aleksander Naganowski, cytowany w komunikacie.

Dzięki integracji technologii umożliwiających cyfrowy onboarding klienta, Digital Gateways oferuje usługę, którą można połączyć z istniejącymi systemami. W zależności od potrzeb danej organizacji, istnieje możliwość wprowadzenia dedykowanych modyfikacji. To gotowe i kompleksowe rozwiązanie przede wszystkim skierowane do banków, które chcą pozyskiwać więcej klientów online.

"Onboarding klienta z wykorzystaniem Digital Gateways składa się z dwóch kroków. Pierwszy to weryfikacja klienta na podstawie udostępnionych przez niego danych osobowych, zdjęć dokumentu oraz informacji zapisanych w bankowych bazach danych. System ocenia, czy wprowadzone dane są prawidłowe i na tej podstawie decyduje czy użytkownik aplikacji może stać się klientem. Po pomyślnej weryfikacji następuje sfinalizowanie umowy z wykorzystaniem elektronicznego podpisu dokumentów. Ten krok zapewnia, że osoba po pomyślnym przejściu całego proces zdalnego zakładania konta, może od razu skorzystać z usług lub produktów banku. Weryfikacja klienta opiera się o technologię dostarczaną przez Identt. Elektroniczne podpisanie dokumentów zapewnia Autenti" - czytamy także.

Autenti to platforma do autoryzacji dokumentów i zawierania umów przez internet. To wyjątkowe połączenie podpisu elektronicznego, innowacyjnej technologii oraz środowiska prawnego w oparciu o przepisy europejskie i krajowe. Z usługi korzystać można w relacjach z partnerami biznesowymi (B2B), ale również z konsumentami (B2C) i pracownikami (B2E). To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce i jedno z nielicznych w EU.

Identt to firma tworząca m.in. rozwiązania wspierające proces automatycznej weryfikacji dokumentów tożsamości oraz biometryczny system rozpoznawania i porównywania twarzy. Firma prowadzi innowacyjne projekty z wykorzystaniem algorytmów AI oraz technologii deep learning.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)