Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UTK: Punktualność przewozów pasażerskich wzrosła kw/kw do 88,5% w IV kw. 2018 r.

0
Podziel się:

Punktualność przewozów pasażerskich poprawiła się do 88,5% w IV kw. 2018 r. wobec 87,4% kwartał wcześniej, podał Urząd Transportu Kolejowego (UTK).

UTK: Punktualność przewozów pasażerskich wzrosła kw/kw do 88,5% w IV kw. 2018 r.

"W IV kwartale 2018 roku punktualnie do końca trasy dojechało 88,5% pociągów wobec 87,4% w III kwartale. W analizowanym okresie przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 448,1 tys. pociągów (spadek o 12,1 tys. względem III kwartału 2018 roku). Dla porównania rok wcześniej, w IV kwartale 2017 roku punktualność przewozów pasażerskich wynosiła 86,9%. Uruchomiono wtedy 426,9 tys. pociągów" - czytamy w komunikacie.

Liczba pociągów opóźnionych powyżej 5 minut spadła o 6,2 tys., a ich czas opóźnienia zmniejszył się średnio o prawie 2 minuty, podano także.

"Najlepszą punktualność wykazują przewoźnicy jeżdżący po własnej infrastrukturze. Są to Warszawska Kolej Dojazdowa i trójmiejska SKM-ka; w ich przypadku punktualność przekracza 97%. Pociągi PKP Intercity osiągnęły punktualność 72% [dokładnie 72,5% wobec 66,7% kwartał wcześniej] . Należy jednak pamiętać, że wykonują najdłuższe kursy po kraju, stąd też najczęściej narażone są na opóźnienia, zarówno z przyczyn technicznych, z powodu remontów, wypadków czy też złych warunków atmosferycznych" - skomentował prezes UTK Ignacy Góra, cytowany w komunikacie.

W IV kwartale 2018 r. średni czas opóźnień powyżej 5 minut pociągów na stacji docelowej wyniósł 16 minut 6 sekund wobec 17 minut 48 sekund w poprzednim kwartale. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut - 52,2% (ponad 56,4 tysięcy pociągów) oraz od 5 do 60 minut - 46,1% (ponad 49,8 tysięcy pociągów). Odwołano 4 571 pociągów wobec 3 950 kwartał wcześniej, podał też UTK.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)