Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Akcjonariusze FO Dębica zdecydują 23 VI o wypłacie 2,86 zł dywidendy na akcję

0
Podziel się:
Akcjonariusze FO Dębica zdecydują 23 VI o wypłacie 2,86 zł dywidendy na akcję

Akcjonariusze Firmy Oponiarskiej Dębica zdecydują na walnym zgromadzeniu zwołanym na 23 czerwca o przeznaczeniu 39,48 mln zł z zysku netto za 2015 r., wynoszącego 78,91 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę w wysokości 2,86 zł na akcję, podano w projektach uchwał na ZWZ.

"Walne zgromadzenie akcjonariuszy Firmy Oponiarskiej Dębica Spółka Akcyjna, na wniosek zarządu spółki, pozytywnie zaopiniowany przez radę nadzorczą, uchwala podział zysku spółki za 2015 r. w kwocie 78 913 354,88 zł w następujący sposób:

  1. Sumę 39 475 865,00 zł przeznaczyć na dywidendę dla akcjonariuszy w wysokości 2,86 zł na każdą akcję,

ustalając dzień 31 sierpnia 2016 r. jako dzień nabycia praw do dywidendy (dzień dywidendy) oraz dzień 16 grudnia 2016 r. jako termin wypłaty dywidendy, z uwagi na sezonowy charakter biznesu spółki.

  1. Sumę 39 437 489,88 zł przeznaczyć na kapitał rezerwowy spółki.
  1. Kwota przeznaczona na kapitał rezerwowy spółki może zostać przeznaczona także do podziału między akcjonariuszy w następnych latach obrotowych w tym w formie zaliczki lub zaliczek na poczet dywidendy" - czytamy w projekcie uchwały.

Firma Oponiarska Dębica odnotowała 78,91 mln zł jednostkowego zysku netto w 2015 r. wobec 86,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

W czerwcu ub.r. akcjonariusze Dębicy zdecydowali o przeznaczeniu 43,48 mln zł na dywidendę z zysku na 2014 r., co dało wypłatę w wysokości 3,15 zł na akcję.

FO Dębica jest największym polskim producentem opon do samochodów osobowych i dostawczych. Wiodącą pozycję zajmuje również na rynku opon całostalowych do samochodów ciężarowych, opon do samochodów terenowych, maszyn i urządzeń rolniczych oraz innych produktów z branży oponiarskiej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 765,58 mln zł w 2015 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)