Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

AmRest nie poprawił zysków. Chce otworzyć 300 nowych restauracji

6
Podziel się:

Sprzedaż wzrosła o blisko jedną czwartą. Mimo tego zyski są niższe niż rok wcześniej.

Pizza Hut to jedna z marek, którymi zarządza w Polsce AmRest.
Pizza Hut to jedna z marek, którymi zarządza w Polsce AmRest. (Adrian Slazok/REPORTER)

AmRest, zarządzający w Polsce sieciami m.in. Pizza Hut, KFC i Burger King, otworzył w ubiegłym roku na świecie 210 nowych restauracji. Sprzedaż w jego lokalach wzrosła o blisko jedną czwartą. Mimo tego notuje spadek zysków.

Grupa AmRest, która na koniec ubiegłego roku zarządzała w Polsce 454 restauracjami, wypracowała 182 mln zł zysku netto. Na tę kwotę składa się jednak nie tylko działalność w naszym kraju, ale i prawie 1200 innych lokali na całym świecie. Należy jednak podkreślić, że Polska jest dla AmRestu najważniejszym rynkiem. Druga Hiszpania ma 176 restauracji mniej.

Wynik na poziomie 182 mln zł jest nieco gorszy niż w rok wcześniej, gdy "na czysto" grupa zarobiła 190 mln zł. Podobnie jak po pierwszym półroczu, nie pomogła znacząco większa sprzedaż. Przychody zwiększyły się w rok z 4,21 do 5,26 mld zł.

Właśnie na tych statystykach skupia uwagę zarząd AmResta, który podkreśla sprzyjające trendy konsumenckie, silną pozycję marek, dynamiczny rozwój organiczny oraz dużą aktywność w obszarze przejęć restauracji od konkurencji.

"Nasz biznes bazowy (wyłączając wpływ fuzji i przejęć) po raz kolejny osiągnął 20 proc. wzrost zyskowności na poziomie EBITDA (zysk operacyjny przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją - przyp. red.), stawiając nas w czołówce dynamicznie rosnących firm restauracyjnych w Europie" - pisze zarząd w liście do akcjonariuszy.

Podkreśla też, że w ciągu trzech lat udało się zgodnie z planem podwoić wielkość całego biznesu.

Zobacz także: Amerykański fast food w Rosji

AmRest w 2017 roku nie próżnował. Wyraźnie przyspieszył otwarcia nowych lokali. Na całym świecie powstało 210 restauracji wobec 146 rok wcześniej. Rosła sieć przede wszystkim KFC i La Tagliatella. Spore inwestycje poszły też na marki Starbucks i Pizza Hut.

"Dynamiczny rozwój Pizza Hut zawdzięczamy przede wszystkim udanemu wdrożeniu innowacyjnego konceptu Pizza Hut Express. Obecnie restauracje tego formatu funkcjonują już na czterech naszych rynkach, a dalszy ich rozwój będzie wspierany posiadaną licencją master-franczyzy na Europę Środkową, Niemcy i Francję" - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Zarząd zamierza w przyszłości rozwijać się jeszcze szybciej, dostrzegając dużą przestrzeń do wzrostu na obecnych rynkach. W planach jest otwarcie 300 restauracji w 2018 roku.

AmRest Holdings jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2005 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(6)
tomek
6 lat temu
Bardzo dobre i zdrowe jedzenie
Edward80
6 lat temu
Po zjedzeniu zestawu w KFC dostałem alergii skórnej i przez kilka godzin miałem zgagę, do tego ciekło mi z nosa i oczu. Czy komuś to "jedzenie" nie szkodzi?
kami
6 lat temu
dają głodowe pensje i jeszcze płacą podatki w hiszpanii. Jedno wielkie bagno ten amrest
Freedom
6 lat temu
Bleeeeee, kto to je. Brrrrr
Freedom
6 lat temu
Bleeeeee, kto to je. Brrrrr