Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Idea Bank kończy prace nad dostosowania do zaleceń KNF dot. rozwiązań chmurowych

1
Podziel się:

Warszawa, 19.12.2018 (ISBnews) - Idea Bank jest na ukończeniu procesu dostosowania się do zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w zakresie przetwarzania danych w chmurze, podał bank. Idea Bank, jako pierwsza spółka w polskim sektorze finansowym, wdrożyła zaawansowane rozwiązania chmurowe i zdecydował się wprowadzić nowe środowisko do komunikacji i współpracy dla pracowników firmy wykorzystujące możliwości Office 365. 

Idea Bank kończy prace nad dostosowania do zaleceń KNF dot. rozwiązań chmurowych

"Charakterystyczna dla firmy jest odwaga w podejmowaniu przełomowych decyzji dotyczących wdrażania najnowszych technologii na drodze cyfrowej transformacji. Pionierska decyzja o wprowadzeniu zaawansowanych rozwiązań chmurowych w zgodzie z KNF tworzy warunki do uzyskania przewagi konkurencyjnej na wyjątkowo dynamicznym rynku usług finansowych"- powiedziała dyrektor segmentu enterprise w polskim oddziale Microsoft Magda Taczanowska, cytowana w komunikacie.

Bank przypomniał, że strategia IT zawsze była motorem wspierającym wzrost, dzięki czemu mógł on stać się pionierem usług w chmurze, bankowości internetowej i mobilnej, oraz bezpiecznym sejfem dla dokumentacji klientów znacznie wcześniej, niż konkurencja w kraju i zagranicą.

"Dowodem naszej innowacyjności są m.in. mobilne wpłatomaty i przestrzenie co-workingowe zlokalizowane w największych polskich miastach. Tak, jak Idea Bank jest postrzegany jako bank innowacyjny, tak samo chcemy by IT w naszej organizacji było postrzegane w ten sam sposób" - powiedział członek zarządu Idea Banku Jaromir Frankowicz, cytowany w komunikacie.

Bank zdecydował o przejścia do środowiska Office 365. Jak podkreślono - projekt został przeprowadzony przy niezauważalnych zakłóceniach codziennej pracy i niskich kosztach, a co istotne, od razu miał pozytywny wpływ na zwiększenie produktywności pracowników.

"Naprawdę spodobał nam się pomysł udostępnienia naszym pracownikom najnowocześniejszych na rynku narzędzi do współpracy w chmurze, takich jak poczta elektroniczna, wideokonferencje, współdzielone dyski, kalendarze oraz inne narzędzia wspierające pracę zespołową bez wzrostu kosztów. Dzięki tej jednej operacji zyskaliśmy pełen zestaw narzędzi zwiększający produktywność zespołu. Transformacja jest procesem ciągłym i tak też w tym wypadku wraz z postępem dostosowywania się do komunikatu KNF udostępniamy użytkownikom coraz szersze funkcjonalności mając w planie wykorzystanie każdego elementu o365 w końcowym efekcie" - powiedział CIO Idea Bank Grzegorz Pędzisz, cytowany w komunikacie.

Dodał, że zarząd oczekuje, iż rok początkowe koszty Office 365 przyniosą zwrot z inwestycji na poziomie co najmniej 200%.

Bank podał, że zmiany zaczęły się od poczty e-mail i współdzielonego kalendarza, a w codziennej komunikacji szybko wprowadzono pilotażowo Skype for Business, który jest aktualnie stosowany również do powadzenia wideokonferencji. Pracownicy mają możliwość korzystania z Office 365 Message Encryption, który zwiększa bezpieczeństwo korespondencji e-mail (np. zapobieganie phishingowi czy zaawansowanym zagrożeniom) poprzez implementację ATP, a nawet zastąpienie istniejących systemów zarządzania urządzeniami mobilnymi usługą Intune.

"Następna faza wdrożeniowa w Idea Bank jest już zaplanowana i skupi się na budowie Modern Workplace, czyli miejsca do pracy ale odmienionego kulturowo i procesowo w oparciu o nowego Office 365 - w czym swój niebagatelny udział ma Microsoft wspierając nas i przede wszystkim naszych pracowników w efektywnym użyciu całego pakietu" - podsumował Pędzisz.

Grupa Idea Bank specjalizuje się w usługach bankowych i finansowych dla małych firm. Akcje Idea Banku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2015 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Czas wyprzedz...
5 lata temu
No Kochani , powiem krótko , czas na Bioton.Myślę że cierpliwość Byków się kończy.