Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KPMG i PZPM: Większość menedżerów firm motoryzacyjnych ocenia dobrze koniunkturę

0
Podziel się:
KPMG i PZPM: Większość menedżerów firm motoryzacyjnych ocenia dobrze koniunkturę

Większość menedżerów firm motoryzacyjnych uważa, że pozytywna koniunktura utrzyma się w ciągu następnego roku, a najbliższych 6 miesięcy przyniesie zwiększony poziom sprzedaży i dochodów firm motoryzacyjnych, wynika z badania KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

"Optymistyczne nastroje menedżerów firm motoryzacyjnych nie powinny być zaskoczeniem. Branża rozwija się bardzo dobrze. Do końca maja br. zarejestrowano już o ponad 33,2 tys. samochodów osobowych i pojazdów użytkowych (dostawczych, ciężarowych i autobusów) więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. Niemal całość tej nadwyżki (99%) uzyskano w grupie samochodów osobowych. Pozwala to ze spokojem prognozować, że 2017 rok będzie kolejnym dobrym rokiem i ze znacznym wzrostem sprzedaży przynajmniej w grupie samochodów osobowych" - powiedział prezes PZPM Jakub Faryś, cytowany w komunikacie.

Producenci pojazdów, zabudów i części samochodowych są bardziej optymistyczni w tym względzie niż dystrybutorzy. W pierwszej grupie aż 61% respondentów przyznało, że obecna sytuacja sektora motoryzacyjnego jest raczej dobra, a 18% oceniło ją jako bardzo dobrą. Wskaźnik nastrojów w tej grupie wyniósł 89/100 punktów. Wśród dystrybutorów nastroje są trochę mniej pozytywne - nieco ponad połowa ocenia sytuację jako raczej dobrą, co trzeci jako neutralną, a co dziesiąty jako bardzo dobrą. Wskaźnik nastrojów menedżerów firm dystrybucyjnych wyniósł 79 pkt, podano także.

"Zarówno producenci, jak i dystrybutorzy pojazdów i części motoryzacyjnych wskazali, że ich firmy w ciągu następnych 6 miesięcy zwiększą sprzedaż oraz przychody. Wzrosty w tych dwóch obszarach zadeklarowało odpowiednio 54% i 50% menedżerów firm produkcyjnych" - czytamy także.

Niemal co trzecia firma produkująca pojazdy, zabudowy bądź części samochodowe zamierza zwiększyć poziom eksportu (29%) oraz poziom zatrudnienia (29%), co czwarta zaś nakłady inwestycyjne. Jedynie 8% ankietowanych zapowiedziało mniejsze nakłady inwestycyjne, podano również.

"Aż 65% menedżerów spółek dystrybuujących pojazdy i części samochodowe zadeklarowało, że ich firma w ciągu następnych 6 miesięcy zwiększy wolumen sprzedaży, a blisko połowa (49%) uważa, że zwiększą się przychody sieci. Co trzeci badany odpowiedział, że jego sieć powiększy liczbę salonów, a 43% menedżerów zamierza zwiększyć zatrudnienie" - czytamy w komunikacie.

Pozytywną informacją jest, że jedynie 5% respondentów zapowiedziało zmniejszenie liczby salonów, 8% redukcję zatrudnienia, a 14% przewiduje spadek przychodów sieci, podano także.

"Żaden z producentów pojazdów, zabudów lub części motoryzacyjnych nie zadeklarował, że w ciągu następnych 6 miesięcy spodziewa się spadku poziomu sprzedaży, eksportu bądź dochodów. Firmy planują też utrzymanie lub wzrost obecnego poziomu zatrudnienia. Rekordowo niskie bezrobocie powoduje jednak, że firmy motoryzacyjne będą mierzyć się z deficytem siły roboczej oraz rosnącymi kosztami pracy" - podsumował partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG Mirosław Michna.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)