- Jesteśmy bardziej niż zadowoleni ze sprzedaży Wiedźmina 3, która przekroczyła nasze oczekiwania. Już w dniu premiery zwróciły nam się całe ponoszone przez trzy lata nakłady na produkcję - powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projekt.
Przez pierwsze dwa tygodnie sprzedaży gracze kupili 4 mln kopii Wiedźmina 3: Dziki Gon.
Najnowszy tytuł CD PROJEKT-u został bardzo pozytywnie odebrany zarówno przez media, jak i graczy, osiągając na Metacritic - serwisie agregującym oceny, średnią powyżej 90 na każdej z obsługiwanych platform sprzętowych.
- Sprzedaż do użytkowników końcowych, zwana sell through, jest bardzo ważna, bo świadczy o sile i popularności Wiedźmina. Natomiast trzeba pamiętać, że nasz przychód jest generowany przez sprzedaż do sklepów i sieci handlowych, czyli tzw. sell in, która z założenia jest wyższa. Pełne dane sprzedażowe na koniec czerwca, sporządzone na podstawie raportów licencyjnych od naszych globalnych partnerów, przekażemy razem z wynikami za pierwsze półrocze 2015 r., a więc pod koniec sierpnia - dodaje Kiciński.
Wiedźmin 3: Dziki Gon od momentu premiery utrzymuje się na najwyższych miejscach list sprzedaży, m.in. Steam, GOG.com czy Amazon. Według danych Sony, Wiedźmin 3: Dziki Gon był również najlepiej sprzedającym się tytułem w PlayStation Network w maju. Gra CD PROJEKT-u od trzech tygodni plasuje się również na pierwszym miejscu listy bestsellerów w Wielkiej Brytanii według GfK.
Akcjonariusze CD Projekt z entuzjazmem zareagowali na tę wiadomość. Notowania spółki rosną ponad 15 proc. przy wysokich obrotach. Przez ostatnie kilka dni akcje CD Projekt spadały, tracąc prawie 17 proc.