Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP Cargo: "Duża niepewność na rynku węgla"

0
Podziel się:

Przewoźnik kolejowy spodziewa się stabilizacji na rynku.

Adam Purwin, prezes PKP Cargo
Adam Purwin, prezes PKP Cargo (PKP CARGO S.A.)

PKP Cargo spodziewa się stabilnego rynku kolejowych przewozów towarowych w 2015 r., patrząc z umiarkowanym optymizmem na większość segmentów przewozowych - poinformował członek zarządu ds. handlowych Jacek Neska.

_ - Spodziewamy się stabilnego rynku w 2015 r., z lekkim optymizmem w większości segmentów. Duża niepewność będzie na rynku węgla - w kraju będzie 'flat', natomiast bardzo trudno powiedzieć, jak zachowa się rynek eksportowy węgla _ - powiedział Neska.

Dodał, że pozytywnie ocenia perspektywy na rynku kruszyw i w transporcie intermodalnym, widzi też bardzo dobre perspektywy na rynku rud i metali. - _ PKB idzie do góry, produkcja sprzedana rośnie - na tym opieramy nasz optymizm co do tegorocznego rynku _ - wskazał Neska. Uzupełnił, że konflikt wschodni nie wpływa istotnie na skalę biznesu przewoźnika.

_ - Sytuacja międzynarodowa zmienia raczej kierunki i strukturę przewozów, ale nie odczuwamy tego aż tak mocno. Oczywiście, konflikt na Ukrainie nie sprzyja biznesowi, ale pewne spadki przewozów są kompensowane gdzie indziej _ - wyjaśnił.

Wcześniej podczas konferencji prasowej mówił, że spółka upatruje dużego potencjału w zwiększeniu udziału pracy przewozowej wykonywanej własną trakcją w ruchu międzynarodowym. W 2014 r. PKP Cargo przewiozło w ruchu międzynarodowym 2,8 mln ton samodzielnie, podczas gdy całość przewozów importowych, eksportowych i tranzytowych wyniosła 40,7 mln ton.

_ - Udział ten możemy zwiększać już w tym momencie, przed dostawami lokomotyw wielosystemowych. Pomogą w tym akwizycje, m.in. AWT. Marża spedycyjna jest jednocyfrowa, a marża produkcyjna dwucyfrowa _ - podkreślił.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (około 48 proc. udziału w rynku według masy i około 57 proc. według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)